csongrad megyeikormanyhivIdén történt: átadták a Csongrád Megyei Kormányhivatal több projektben, összesen 1,2 milliárd forintból felújított központi épületét, ahol az országban egyedülálló integrált ügyfélszolgálat működik.

A kormány még 2010-ben célul tűzte ki az államigazgatási ügyintézés kultúrájának javítását – mondta avatóbeszédében a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára, Kovács Zoltán. A szervezeti változások mellett a kormányablakok létrehozása is azt a célt szolgálta, hogy az ügyfelek helyett inkább az iratok mozogjanak a hivatalok között. Ehhez fontos feltétel az informatikai rendszerek fejlesztése, amelyre a jövő évtől több tízmilliárd forintnyi forrás áll rendelkezésre.

Juhász Tünde Csongrád megyei kormánymegbízott arról emlékezett meg, hogy a 2011-es megnyitásakor az épületben kialakított négy munkaállomásos kormányablakban 29 ügytípust intézhetett el az akkor naponta átlagosan betérő húsz ügyfél. Az épületben jelenleg ötven munkaállomásos ügyfélszolgálat működik, és már több mint ötszázféle ügytípusban tudnak intézkedni a dolgozók.

A jogszabályok lehetővé tették az ország első valóban integrált ügyfélszolgálatának kialakítását. A korábban a város több pontján intézhető állami szolgáltatások (okmányiroda, nyugdíj-, társadalom- és egészségbiztosítás, valamint a munkaügyek) egy helyre kerültek, és ugyanide költöztek a Szegedi Járási Hivatal legnagyobb forgalmat bonyolító egységei is. A kedden, szerdán és pénteken este nyolc óráig működő hivatalban hetente 6-6,5 ezer ügyfelet fogadnak - mondta Juhász Tünde.

Az elmúlt másfél évben összességében 3 milliárd forintos forrásból, uniós támogatással 11 új kormányablak nyílt Csongrád megyében, és a kormányhivatal 11 ingatlanát korszerűsítették. Az építészeti és az ezzel párhuzamosan zajlott infokommunikációs fejlesztéseknek köszönhetően Csongrád megye minden járásában elérhetővé vált az egyablakos ügyintézés.

Hirdetés