auto01Januártól szükséghelyzeti megoldásként, új szerződés hiányában kijelölik a Dél-alföldi Közlekedési Központ (DAKK) Zrt.-t a helyi autóbusz-közlekedés biztosítására – határozott ülésén a békéscsabai közgyűlés. Tavasszal új közbeszerzési pályázatot írtak ki, de az eredménytelenül zárult.

A DAKK Zrt.-vel korábban kötött szerződés január 1-jén lejárt. Két lehetősége maradt az önkormányzatnak, vagy közös megegyezéssel két évre meghosszabbítják a szerződést, vagy szükséghelyzeti intézkedésként az önkormányzat kijelöl egy szolgáltatót ugyancsak legfeljebb két évre – mondta Szarvas Péter polgármester.

„Tudomásom szerint Magyarországon ilyen kijelölés autóbusz-közlekedés területén még soha nem történt” – folytatta a polgármester, aki korábban a DAKK jogelődje, a Körös Volán Zrt. vezérigazgatója volt. Kijelölni pedig a DAKK-ot lehet – tette hozzá. Az első esetben a DAKK 2018-ban 310 millió forintos ellentételezést kérne, a szükséghelyzeti kijelölésnél 234 millió forintot kell fizetnie az önkormányzatnak a szolgáltatásért.

Szarvas Péter felidézte, hogy idén 186 millió forintot fizetnek a DAKK-nak, ám a cég jelezte, pótlólagos forrásigénye lesz, a helyi járatok üzemeltetése ugyanis veszteséges. A közösségi közlekedés fenntartása kötelező önkormányzati feladat – hangsúlyozta a polgármester. Kijelölés esetén a jelenlegi menetrend marad érvényben – tette hozzá, megjegyezve, hogy az önkormányzat a közbeszerzés kiírásakor is szeretett volna már változtatni rajta.

A képviselők egy része felvetette, hogy Békéscsabának, Tatabányához hasonlóan, saját céggel kellene ellátnia a későbbiekben a közszolgáltatást.

A jelen volt 16 képviselő egyhangúlag elfogadta a határozati javaslatot.

 

Hirdetés