kormanyablakMár folynak Budapesten a IV. kerület első kormányablakának tervezési munkálatai. A Rádió Orienten Balogh Szilvia hivatalvezető elmondta, miközben ők veszik át az útdíjkompenzációs és a család támogatási kérelmeket, az állami rezsicsökkentés társadalmi konzultációja és a közigazgatási perrendtartás előkészítése is elkezdődött.

Budapest IV. kerülete a főváros északi peremén, a Duna mellett fekszik. A százezres lakosság jelentős része Újpest és Káposztásmegyer lakótelepein él, emellett erős vonzáskörzettel rendelkezik az agglomerációban is. A nagy átmenőforgalom az újpesti járási hivatal ügyfélforgalmán is érződik. A Rádió Orienten Balogh Szilvia hivatalvezető elmondta, a központi okmányiroda mellett Káposztásmegyeren is üzemel kirendeltségük.

Zökkenőmentes volt a hivatali átállás

A szociális rendszer március elsejei átalakításával elváltak egymástól az állami és az önkormányzati feladatok. A szakember kiemelte, több mint ezer ügyet vettek át az önkormányzattól. „Nem érkezett hozzánk ügyfélpanasz, sikeresen hajtottuk végre a feladatot” - Balogh hozzátette, a feladatok átvétele mellett nem történt létszámemelés, a belső erőforrások átcsoportosításával oldották meg a feladat átvételét.

Az április elsejei integráció hatására ötosztályos hivatali struktúra alakult ki a IV. kerületi járási hivatalban. Balogh ismertette, a központi hivatalba a korábban önálló foglalkoztatási és gyámhivatal olvadt be. „Megszűnt a többes irányítás, jól körülhatárolható felelősségi és számon kérhetőségi rendszer alakult ki” - hangsúlyozta. Megmaradtak a szakmai irányítók, nem változott a helyszín és az ügyfélfogadási rend sem. „Minőségi és mennyiségi változás történt az ügyfélbarát kiszolgálás szolgálatában.”

Őszre állhat fel az első kerületi kormányablak

Újpesten július elejére készülnek el az első kerületi kormányablak tervei. Balogh Szilvia elmondta, „Számtalan kerületben az okmányiroda mellett működnek a kormányablakok, nálunk az okmányiroda fordul át kormányablakká” - hozzáfűzte, az átalakulásig biztosan megmarad a káposztásmegyeri kirendeltség is. 'Ezt követően az ügyfelek igényei döntenek sorsáról'.

Augusztus 6-ig tart az állami rezsicsökkentés konzultációja

Az útdíjkompenzációs kérelmek továbbítása április elsejétől a járási hivatalok hatáskörébe került. Az új jogszabály szerint a nagycsaládosok, illetve a mozgásukban korlátozottak visszatérítést kapnak korábban megváltott autópálya matricáik árából. A hivatalvezető elmondta, 'itt a postás szerepét töltjük be': három napon belül továbbítják a kérelmeket az illetékes főosztálynak. Hozzátette, a családi támogatások területén is csak kézbesítési feladatkörrel bírnak.

Az állami rezsicsökkentés előkészítésének társadalmi konzultációja is a járási hivatalokban zajlik – emelte ki a vendég. Az állampolgárok június 8. és augusztus 6. között a hivatalokban személyesen vagy elektronikusan adhatják le javaslataikat az igazgatási szolgáltatások díjainak csökkentésével kapcsolatban. Balogh rámutatott, a kérdőívek magánszemélyekre és vállalkozókra vonatkozóan érhetőek el. „A beérkezett kérelmeket augusztus 12-éig összesítjük. Az első három napban már közel 300 magánszemély és 30 vállalkozó élt e lehetőséggel.”

Jön a közigazgatási perrendtartás és az e-kártya

A kormányzat határozatban rögzítette a közigazgatási perrendtartás kialakítását. A járási hivatalok statisztikai adatokkal és kérdőívek kitöltésével segítik az előkészítést. A Kormány határozat értelmében az egyes eljárásjogi jogintézmények megalapozásához részletes hatósági ügyfélforgalmi statisztikai adatok szolgáltatására fog sor kerülni a nyár folyamán.

Kormányzati döntés született az e-kártya bevezetéséről is. Az elektronikus személyi igazolvány az állampolgárok összes adatát tartalmazná, emellett elektronikus aláírást is generálna. A hivatalvezető rámutatott, a kezdeményezés nagy könnyebbséget hozna az ügyfeleknek. A működtetéshez szükséges infrastruktúra kialakítását követően az igazolványok elkészítése a járási hivatalok feladata lesz.

Hirdetés