szegedvA későbbiekben is lesz autóbuszos közlekedés Szegeden, de lehet, hogy a város cége nyújtja ezt a szolgáltatást, mert a jelenlegi üzemeltető túl drága ajánlatot tett.

A mostaninál csaknem 50 százalékkal többet kérne jövőre a Dél-alföldi Közlekedési Központ (DAKK) Zrt. a szegedi önkormányzattól a városi autóbusz-szolgáltatásért: a Délmagyarország című napilap információja szerint a jelenlegi évi 2,7 milliárd forintos összeget 2017 januárjától négymilliárd forintra emelnék. Szerettük volna megtudni az önkormányzat pályázatán induló, a Tisza Volán jogutódaként működő DAKK Zrt.-től, hogy mivel indokolják a díj ilyen mértékű emelését, de lapzártáig nem kaptunk választ.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester sem tudott magyarázatot adni erre, szerinte a kiírás nem támasztott a meglévő járműparkhoz képest komoly fejlesztési igényt. A DAKK-nak a tárgyalási szakaszban van módja felülvizsgálni az ajánlatát – tette hozzá az alpolgármester. Ha ez nem sikerül, akkor meg kell nézniük, hogy a város miként tudja olcsóbban ellátni a szolgáltatást, aminek elég evidens módja a saját tulajdonú cég megbízása – mondta lapunknak Nagy Sándor.

A közösségi közlekedés mint rendszer egyre nagyobb problémákkal küzd, a soktényezős történet meghatározó eleme az állam visszavonulása a finanszírozásból, ami nemcsak Budapestet, hanem a nagyobb regionális központokat is sújtja – emelte ki az alpolgármester. Az állami támogatás – korábbi nevén normatíva – valamikor városi szinten évi 550 millió forint volt, most 330 millió körül van. Az önkormányzatnak pedig összességében körülbelül kétmilliárd forintot kell biztosítania a közösségi közlekedés működtetéséhez, ez 2010-ben még egymilliárd forint volt.

(A teljes cikket itt olvashatják)

Hirdetés