villamos01Megkezdődtek a budai fonódó villamos kivitelezési munkálatai hétfőn. A beruházás indulásakor Tarlós István főpolgármester a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján nagy lépésnek nevezte a budai villamosvonalak összekötését, jelezve: az észak- és dél-budai közösségi közlekedési lehetőségek jelenleg „szerények”.

A projekt Széll Kálmán téri ága 12,5 milliárd forint, s itt kötik össze a 17-es villamost a 61-essel, a Bem rakparti szakasz pedig 5,2 milliárd forintból épül meg, és a 17-es villamost a 19-es és 41-es vonalakba kapcsolja be – ismertette a tervezett költségeket a főpolgármester. Ha az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon, akkor a fonódó villamos összeköti annak két végállomását is – tette hozzá. A tervezés legkritikusabb pontjának a Margit-híd alatti átvezetést nevezte. Mint elmondta, a két villamosvágány egy sáv szélességet igényel, a közúti sávok megmaradnak, a buszsáv pedig megszűnik.

A II. kerület polgármestere, Láng Zsolt arról beszélt, hogy a beruházás a kerületben élők érdekeit szolgálja. Méltatta, hogy a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ az önkormányzat számos kérését figyelme vette, így a korábbi, a kerületet sok szempontból hátrányosan érintő tervek jelentősen átalakultak. Ezek közé sorolta a közterületi rendezési tervet, ami szavai szerint orvosolta a problémák túlnyomó részét. Hozzátette: biztonságos marad a gyalogos és kerékpáros közlekedés, megmaradnak az autós sávok és az ott élők parkolására is találtak megoldást.

A beruházás során akadálymentesítik a közlekedést, felújítanak több pályaszakaszt és közterületeket, a villamos pedig gumibetétes, hangcsillapított pályán megy majd, csökkentve a zajterhelést - sorolta Láng Zsolt, aki arról is beszámolt, hogy az érintett lakóknak pályázati forrást nyitottak hang- és hőszigetelt nyílászárókra.

Hirdetés