dunakeszivA területi közigazgatás folyamatos fejlődésének következtében 2018-ban végre megkezdődhet a műemlék jellegű vasútállomás helyreállítása, amelyet méltó feladattal is felruháznak majd ‒ mondta el a Rádió Orienten Tarnai Richárd. Az ikonikus épület rehabilitálásának lehetőségét sokáig odázta, hogy az nem áll önkormányzati tulajdonban, így felújítását maga az önkormányzat nem végezhette el, noha tevékeny szereplője volt a megoldáskeresésnek. 

A Pest Megyei Kormányhivatal vezetője kijelentette: a folyamatos egyeztetések nyomán mostanra kialakult az optimális megvalósíthatósági terv, amelyekről a lehető leghamarabb egyeztet Gulyás Gergellyel, a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel és és Tuzson Bence Közszolgálatért felelős államtitkárral a kérdést illetően. Tarnai Richárd úgy látja, 2018-ban végre valóban elindulhat a beruházás.

A kormánymegbízott felidézte: először csak kormányablak kialakítása volt tervben, ám megvizsgálva az infrastrukturális lehetőségeket, arra jutottak a szakemberek, hogy komolyabb hasznosításra is alkalmas az épület. Így a földszintre az okmányirodából kialakított kormányablak kerül, míg az épület felső szintjére a Dunakeszi Járási Hivatal néhány részlege költözik, új funkciót adva a történelmi épületnek. A megvalósuló beruházással a gyámügyektől kezdve az okmányokig szinte mindent egy helyben tudnak majd intézni az ügyfelek.

A jelenlegi tüzép területét is bevonnák a beruházásba, itt egy új épület emelkedne, szintén a Pest Megyei Kormányhivatal szolgálatában, így kialakulhatna Dunakeszi korszerű és hatékony kormányzati negyede, ez azonban a MÁV részéről is rugalmasságot, illetve sok egyeztetést kíván.

A jelenlegi büdzsé 1,8 milliárd forintról szól, ennek fényében a beruházás nagyjából másfél-kétmilliárd forintból valósulhat meg ‒ körvonalazta Tarnai Richárd.

A Rádió Orient vendége aláhúzta, a költségeket növelheti egyrészről, hogy MÁV-ingatlanról van szó, ugyanakkor azt is hozzátette, a kapcsolat az állami céggel kifejezetten jó, és a MÁV-nak is érdeke, hogy szép, patinás épületeik visszakapják régi fényüket.

Az utasközönség és az ügyfélközönség is közös lehet, ha vasúti épületben működik kormányablak, tehát az érdekkör is egybe esik bizonyos tekintetben, így nyilván a lehető legjobb, és mindenki számára megfelelő eredménnyel zárul majd a projekt.

Másfelől a költségeket illetően az sem elhanyagolható, hogy helyi védelem alatt álló műemléképületről van szó.

A komplexum átadási időpontjára vonatkozóan a kormánymegbízott nem bocsátkozott jóslatokba, azt azonban hangsúlyozta, hosszú távú és optimális megoldást fognak találni, az ügyfelek érdekeit maximálisan szemelőt tartva.

Hirdetés