segelyhivo hivasfogado kozpontÁtadták az egységes segélyhívó rendszer egyik hívásfogadó központját Miskolcon, a Hatvanötösök útján. A központot Pintér Sándor belügyminiszter avatta fel, aki kiemelte: az új központok, a modern technika, az új szervezet egyet jelent a gyorsabb reagálóképességgel és a nagyobb biztonsággal.

A segélyhívó rendszer kialakítása, fejlesztése az Európai Unió támogatásával 5 milliárd 450 millió forintból valósult meg. Az EU-tagállamok vezetői még évtizedekkel ezelőtt megállapodtak az egységes segítségnyújtási rendszer kialakításában, ez alapján épült ki az új hívásfogadási rendszer, amely 1991 óta Európa területén a 112-es segélyhívószámmal működik - jelezte a belügyminiszter.

A Magyarországon átadott két központtal, a miskolcival és a szombathelyivel kapcsolódunk az európai egységes 112-es segélyhívó rendszerhez, a legfejlettebb technikát alkalmazva. A rendszerek ingyenesen érhetők el vonalas, illetve mobiltelefonról is. A szombathelyi központban 296-an, Miskolcon 323-an dolgoznak – közölte Pintér Sándor.

Európa valamennyi polgárára gondoltak a segélyhívó rendszer kialakításakor, tehát a turisták is biztonságban érezhetik magukat. A rendszerben nemcsak magyar nyelven fogadják a hívásokat, hanem angolul, németül és franciául, emellett valamennyi szomszédos ország nyelvén.

A hívások fogadásánál megállapítható, hogy a jelzések 70 százaléka nem igényel sem rendőri, sem tűzoltói, katasztrófavédelmi intézkedést – ismertette a tapasztalatokat a miniszter. A hívások mindössze 10 százaléka az, amely intézkedést von maga után, 18-20 százaléka pedig felvilágosítást, információt biztosít a hívóknak - tette hozzá. „Itt ezeket a hívásokat előzetesen tudják kezelni" – mondta. Arról is beszélt, hogy most építik ki a 112-es és a 1818-as hívószám közötti kapcsolatot, így a későbbiekben segítséget tudnak adni azoknak is, akik a közigazgatásban szeretnének információt kapni.

A beruházás egyebek mellett az új rendszer kialakítását, a számítógépes hálózat kiépítését, informatikai fejlesztését foglalja magában. A szervezés 2011-ben indult, egy nyolctagú konzorcium nyerte meg a pályázatot, amely működőképes és ütőképes rendszert alakított ki - közölte a belügyminiszter. A két központ egyenként 660 négyzetméter alapterületű, az ergonómiai követelményeknek megfelelő, 125 munkaállomással felszerelt egyterű híváskezelő termeknek ad helyet. Mindkét épület akadálymentesített, korszerű irodai berendezésekkel van ellátva.

Hirdetés