Rendet tenne a Fővárosi Önkormányzat a Duna-parton, amelynek részeként száműznék „a folyó mellett élők életét megkeserítő és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból”. Ha elfogadják, akkor 2025 januárjától életbe lép a fővárosi Duna-part kikötőit alaposan átrendező szabályozás, de ehhez a belvárosban a kormánnyal kellene alkut kötni.
A kikötők számának csökkentése a városvezetés szerint lehetőségét adna arra, hogy „a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket”. Karácsony Gergely főpolgármester a mostaninál egészségesebb egyensúlyt teremtene a folyó különböző célú használatában. Ezt szolgálja a Duna-parti építési szabályzatok (DÉSZ) általános felülvizsgálata, amelynek véleményezési szakaszát a a múlt héten zárta le Fővárosi Közgyűlés. A módosított rendeletet április végén tárgyalja a testület.
A főváros lelkes támogatóra talált ehhez a XIII. kerületi önkormányzatban, amely az egyre sűrűsödő lakossági panaszok nyomán évek óta küzd a „bulihajók ellen, amelyeknek köszönhetően hetente 10-15 ezer, olcsó alkoholtól fűtött buliturista vonul át a tízezrek által lakott Újlipótvároson” – magyarázta a helyzetet a Népszava kérdésére válaszolva a XIII. kerület.
A Margit híd és az Árpád híd közötti szakaszon jelenleg 54 raszteren 24 kikötő található, kikötőnként akár 3-4 hajóval. Ráadásul a hatályos szabályozás a funkció megkötése nélkül lehetővé teszi többek között tároló-, karbantartó és szemétszállító hajók kikötését is. A DÉSZ tervezett módosításával ez csökkenne 9 kikötőre, kikötőnként maximum 2 hajóval.
<