Hirdetés
Palkovics: jönnek az elektromos buszok a városi közlekedésbe, indul a pályázat PDF Nyomtatás
2020. augusztus 17. hétfő, 08:00

ebusA következő tíz év alatt a városi buszállomány fele cserélhető le kormányzati és európai uniós források felhasználásával minimális karbonkibocsátású elektromos autóbuszokra – közölte pénteken Zalaegerszegen az innovációs és technológiai miniszter.

Palkovics László a megyei jogú városok számára meghirdetett Zöld Busz Program elindítása kapcsán hangsúlyozta: a közlekedés, mint a legnagyobb szennyezőanyag-kibocsátó ágazat zöldítése alapvető eleme, hogy teljesüljön a párizsi klímamegállapodásnak megfelelő vállalás, az Európai Unió és így Magyarország is klímasemlegessé váljon 2050-ig.

A magyar kormány határozata alapján 2022-től a 25 ezer lakosúnál nagyobb városokban már csak emissziómentes autóbuszokat lehet üzembe helyezni, ezek beszerzését a kormány anyagilag is támogatja. A miniszter kifejtette: az EU vállalta, hogy az 1990-es szinthez képest 80-95 százalékkal csökkenti a széndioxid-kibocsátást. Ebben Magyarország kifejezetten jól áll - uniós szinten a kilencedik - azzal, hogy tavaly év végéig 32 százalékkal csökkentette a kibocsátást miközben a gazdaság jelentősen nőtt.

Idén fogadta el a parlament a klímavédelemről szóló törvényt, a kormány bejelentette klíma- és természetvédelmi akciótervét, ezek tartalmazzák a közlekedés zöldítését. Az alacsony vagy nulla kibocsátású elektromos buszok használata mellett a kormány támogatja a tisztán elektromos meghajtású személygépkocsik vásárlását is - ismertette Palkovics László.

A kormány 10 év alatt 36 milliárd forint támogatást biztosít elektromos meghajtású autóbuszok vásárlására, az eredetileg tervezett 20 százalékos támogatásnál akár nagyobb mértékű hozzájárulással is.

A következő európai uniós költségvetési időszakban célzottan is nagyobb összeget kap a közlekedés zöldítése, ami a hazai kormányzati támogatással együtt lehetővé teszi, hogy 10 év alatt a magyar buszállomány felét le lehet cserélni.

A Zöld Busz Programnak az is célja, hogy megerősítsék a magyarországi buszgyártást, szeretnék elérni, hogy a gyártásban elérje vagy meghaladja a 60 százalékot a hazai részarány. Erre minősített buszgyártói kört is létrehoznak, amelynek pályázatára július végéig nyolc hazai és külföldi gyártó jelentkezett - fejtette ki a miniszter.

Kaderják Péter, az ITM energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára arról számolt be, hogy a nyolc magyar várossal és egy régióval most induló Zöld Busz Programban 800-800 millió forintot biztosítanak Debrecen, Kaposvár, Kecskemét, Békéscsaba, Székesfehérvár, Esztergom, Zalaegerszeg, Nyíregyháza, valamint a Mátrai Hőerőmű térségében a zöldbuszos mintaprojekt elindítására, illetve buszok beszerzésére. Debrecennel a megállapodást már aláírták legalább 12 elektromos busz megvásárlására.

Kaderják Péter közölte: a Zöld Busz Program 2020-21-es forrásaira október 15-én írnak ki 4,2 milliárd forint keretösszegű pályázatot, amellyel elektromos meghajtású buszok beszerzéséhez nyerhetnek támogatást önkormányzatok és a helyi közlekedést biztosító közszolgáltatók.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

23ev

               CÉGBEMUTATÓ


 

online

Bejelentkezés

Miért érdemes regisztrálni?

Kiemelt témák hozzászólásai

  • Ha kormány leszámol az iparűzési adóval, akkor ezzel együtt leszámol az önkormán... Tovább...
  • Sajnos az önkormányzatisá g végét látom - önálló bevételek nélkül, az állami tám... Tovább...
  • Bukta lesz, ha nem jó a víz összetétele...l ásd Mezőberény (Békés megye). Tovább...
  • A jelen helyzet nem alkalmas a viccelődésre.Tö bb komolyságot várna el az ember. Tovább...
  • A magyar közigazgatás 1990-2010. között jó színvonalon működött, ráadásul az ügy... Tovább...
  • Nőhetne az adóbevétel, ha az Orbán kormány nem vette volna el a gépjárműadót, me... Tovább...
  • Ismét statisztikán alapuló valamit" összegzett Vargamisi? Nem nagyon értek hozzá... Tovább...
  • A kormány teleplakátolta az országot, hogy ha Magyarországra jössz (külföldi dol... Tovább...
  • Mondja meg valaki miért kell nekünk 18 db akkumulátor gyár. Gyakorlatilag minden... Tovább...
  • El kellene dönteni végre, hogy az önkormányzat hatóság, vagy sem... Tovább...
  • Ha elveszik az önkormányzatok maradék bevételét is, akkor az már nem önkormányza... Tovább...
  • Ja, az ügyfél meg járkál befeléa KAB-ba, de az ügyét nem intézik el hónapok alat... Tovább...
  • Meg nem kell bölcsőde minden kistelepülésre. Minek? Se gyerek,se munkahely. De m... Tovább...
  • Ezt nem hiszem, mert a falvakban nem a templom felújítása, meg a járda felújítás... Tovább...
  • Nem sajnálom az 5.000 főnél nagyobb településeket, vannak kistelepülések akiknek... Tovább...