Hirdetés
Integrált vasútállomás és a buszpályaudvar PDF Nyomtatás
2015. június 26. péntek, 07:00

vonatAz év végére minden engedély rendelkezésre áll a kecskeméti intermodális, a vasútállomást és a buszpályaudvart integráló csomópont építéséhez, és addigra elkészülnek a kiviteli tervek is - mondta Tima Zoltán, a Középülettervező Zrt. vezető tervezője a terveket bemutató sajtótájékoztatón.

A projekt tervezése közel egymilliárd forintba kerül - válaszolta a vezető tervező az MTI kérdésére. A kivitelezés költségéhez uniós támogatásra pályázik a város, és ha elnyeri, akkor 2020-ra 10 milliárd forintból felépülhet az intermodális csomópont - közölte Takács Valentina, a kecskeméti önkormányzat kommunikációs vezetője.

A tervezést egy háromtagú konzorcium nyerte el, ennek vezetője az Utiber Kft., a tagjai pedig az Unitef'83 Zrt. és a Középülettervező Zrt. A közbeszerzés kiírója Kecskemét önkormányzata volt, a finanszírozás pedig az uniós KÖZOP-ból történt.

Tima Zoltán kiemelte, hogy a jelenlegi vasútállomás funkciója megszűnik, azt az intermodális csomópont veszi át. Megépül két széles és fedett vasúti peron - ezek négy vágányt szolgálnak ki - valamint szintén két autóbuszperon. Ezek fölé kerül az új csomópont, amely egy utasforgalmi csarnokot tartalmaz, több kisebb kereskedelmi helyiséggel együtt. Ennek a területe valamivel több, mint négyezer négyzetméter.

A galériaszinten vasúti és autóbuszos szolgálati helyiségek kapnak helyet, a pinceszinten pedig 100 személykocsi befogadására alkalmas P+R parkoló épül. A teljes bruttó beépített terület 6550 négyzetméter - vázolta a részleteket a vezető tervező.

A terv az intermodális csomóponton túl tartalmaz egy városi közlekedésfejlesztési elképzelést is. Megszűnik a jelenlegi belvárosi buszpályaudvar, így a távolsági buszokat új útvonalon kell eljuttatni az intermodális csomópontba. A városban több mint 70 buszmegállót szerelnek fel intelligens utastájékoztató táblával, és új buszfordulókat is kialakítanak. Mindez további mintegy 7 milliárd forintba kerül - mondta Takács Valentina. A teljes költséget szeretnék uniós támogatásból megszerezni. A Mercedes megtelepedése miatt növekszik a város lakossága, ezt infrastruktúrával is követni kell, s miután a magyar GDP-növekmény jelentős hányadát ez a gyár adja, a kormánynak is érdeke a fejlesztés - jegyezte meg.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

23ev

               CÉGBEMUTATÓ


 

online

Bejelentkezés

Miért érdemes regisztrálni?

Hírek hozzászólásai

  • Először összevonják a kis iskolákat, aztán a kis önkormányzatoka t, az... Tovább...
  • Gazdasági válság - óriási államadósság, óriási költségvetési hiány, ór... Tovább...
  • Csak úgy mellékesen megkérdezném tőle, hogy az egyházi iskolák miért k... Tovább...
  • Semmi nem fog addig változni, míg mindenki haláli nyugalommal dolgozz... Tovább...
  • Ezt mondjuk kizártnak tartom, hogy az ukrajnai menekültek nem tudnak/t... Tovább...
  • Semmi másra nem "használja" a kormányzat az önkormányzati köztisztvise... Tovább...
  • Ez bizony a kormány sara, ha elveszi a bevételeket az önkormányzat(ok ... Tovább...
  • Nógrád megye, azon belül is Kelet-Nógrád a sor végén kuksol, olyan kic... Tovább...
  • Ezt Mészárossal, Garancsival meg a többi oligarchával is megbeszélte a... Tovább...
  • Szeretem ezt a türelemre intő szavakat, meg az "áldozat" hibáztatást. ... Tovább...
  • Az Orbán kormánynak az elmúlt 12 évben sikerült teljesen szétverni a 2... Tovább...
  • Talán a mai kormány tagjai elfelejtették, hogy Magyarországon is szeku... Tovább...
  • Legfőképpen az ÁSZ elnök életminőségét - 2022. január 1-től a havi jöv... Tovább...
  • 2019-ben megválasztottuk a választási bizottságok tagjait, póttagjait!... Tovább...
  • Remélem többen is követni fogják őket... Tovább...