Szolgáltató város a Tisza partján |
![]() |
![]() |
2012. május 24. csütörtök, 06:00 |
Miután a mintaprojekt által vizsgált szolgáltatói kultúra minősége hat az emberek gondolkodásmódjára, egymáshoz való viszonyára, hozzájárul az értékalapú társadalom megteremtéséhez - mondta Kállai Mária alpolgármester a modell tapasztalatairól rendezett konferencia alkalmából. Hegedűs Mária projektvezető arról beszélt, hogy a modell a város közszolgáltatóit és vállalkozó szervezeteinek szolgáltatását vizsgálja, így az iskolákét, a hivatalokét, a rendőrségét, a tűzoltóságét, a kulturális, szociális szervezetekét, az egészségügyi alapellátókét, valamint a víz- és energiaellátást, illetve a közösség közlekedést biztosítókét. A mintaprojektbe 34 szolgáltató kapcsolódott be a Tisza-parti megyeszékhelyen – írta az MTI. Első lépésként 2009-2010-ben több mint 80 ezer lakost kérdeztek meg, 20 ezer értékelhető válasz született. Ezek elemzésekor többi között kiderült, hogy leginkább a szolgáltatást nyújtók és igénybe vevők partneri viszonya, illetve a szolgáltatók által működtetett rendszerek nyilvánossága fejleszthető. Második lépésként a mérés eredményeinek értékelése alapján a közszolgáltatók közel 500 fejlesztő cselekvést határoztak meg maguk számára, amelyek kétharmadát már a mérést követő második év közepére megvalósították – idézi fel a szolnokinaplo.hu. Fontos momentum, hogy a fejlesztések forrása alapvetően nem pénz, hanem a működési folyamatok javításában jelent meg, amelyet városi tudásmegosztás, a különböző szektorok szervezeteinek a korábbinál hatékonyabb együttműködése kísért, kíséri. Harmadik lépésként 2011 őszén a Szolgáltató Város modell alapértékeit Szolnok közgyűlése városi rangra emelte. Elindult a mintaprojekt városi szintű nyilvánossága. A mintaprojekt „menetrendjében” a következő teendő idén ősszel a lakossági elvárásainak és elégedettségének felmérése. Ennek alapján értékelhető az eltelt két év munkája, és meghatározhatják a további fejlesztési pontokat. |