Miközben a kormány az utóbbi években az akkumulátorgyártás felfuttatására építette fel iparpolitikáját, a szektor az elmúlt hónapokban látványosan gyengélkedik, miután általában véve a személyautók – és különösen az elektromos autók – iránti európai kereslet elmaradt a várakozástól, és a közlekedési rendszer elektromos átállásának politikai támogatottsága is megingott az utóbbi időben.


Nehéz megjósolni, hogy ez a jelenség mennyire lesz tartós, és hosszabb távon továbbra is reális forgatókönyv, hogy mégiscsak berobban majd az akkugyártás, és valóban a magyar ipar húzóágazatává válik.

Van elég akkugyár

A német hátraarc rövid távú hatásai mellett ugyanakkor a tágabb, regionális és globális túltermelés veszélye is fenyegeti a magyar akkugyártást. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) idei becslése szerint az európai elektromosautó-eladások (a plug-in hibridekkel együtt) 2030-ra 10,1, 2035-re 15 millióra nőhetnek a 2023-as 3,4 millióról. Ez valamivel pesszimistább a tavalyi előrejelzésnél – akkor 10,6 milliós eladást jósoltak 2030-ra és 5,4 milliót 2025-re –, de még mindig jelentős növekedést feltételez.

A cikk itt folytatódik

Hirdetés