Terézváros önkormányzata is benevez a Nyugati pályaudvar mögötti értékes fejlesztési területért folyó versenybe. Saját pénzből hozná létre azt a parkot, amelyik korábban Lázár Jánosnak is a szívügye volt.


A közlekedési tárcavezető Lázár János által már októberben beharangozott országos állomásmegújító program részeként december elején jelentek meg a budapesti nagy pályaudvarok fejlesztését célzó pályázatok, amelyekhez azóta a törvényi hátteret is megteremtette az Országgyűlés egy közlekedési tárgyú salátatörvény elfogadásával. A kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekre hivatkozva 99 évre magánkézbe adná a pályaudvarokon lévő történelmi csarnokokat, illetve a mögöttük elterülő, összesen 90 hektárnyi értékes fővárosi fejlesztési területet.

„Az állam ki akar vonulni a területek fejlesztéséből, fenntartásából, és a területeket magánkezekbe vándoroltatná” – vonta le a következtetést Soproni Tamás, Terézváros újrázó ellenzéki polgármestere mindjárt az elején és erősen aggódott amiatt, hogy a piaci érdekek vezérelte befektetők az utolsó négyzetcentiméterig beépítik az így megkaparintott területeket. 

A cikk itt olvasható tovább

Hirdetés