hajozasRégi elektromos kábeleket cserélnek a volt Bahart-kikötő egy részén Csopakon. „A tulajdonos szépítgeti a területet, a környezetet próbálja javítani” – mondja az építésvezető, aki érkezésünkkor Ambrus Tibor polgármesterrel beszélget. A település vezetője külső szemlélőként figyeli az eseményeket, érdemi ráhatása nincs az építkezésre, miután az állam néhány évvel ezelőtt magánkézbe adta az értékes vízparti területet.

2020-ban a Bahart reorganizációjakor a balatoni önkormányzatok képviselői közül egyedül a csopaki településvezető nem írta alá azt a megállapodást, amely a kikötő jelenlegi területének használatát szabályozta volna. Eszerint – bár 25 évig ingyen használhatták volna a kikötőt – úgy osztották volna ketté a területet, hogy csak a móló maradt volna Csopak használatában, a kikötő előtti vízparti, közpark besorolású rész nem.

Balatonakali, Balatonkenese, Balatonudvari meg tudta venni a kikötőt, mi nem. Ennek egyetlen oka van, hogy nekünk nem ajánlották fel. Mást tervezett vele a Bahart, ezt mindig is eladásra szánták. A másik három településen ugyanis csak a Bahart-hajók tudtak kikötni, ellentétben Csopakkal ezeken a helyeken nem voltak vitorláskikötési lehetőségek. Nálunk lehet egy magánkikötőt építeni. Nekünk egy négyméteres, közforgalom elől el nem zárható csík volt felkínálva. Mivel ez egy összefüggő terület, mi az egészet akartuk. Ezt a négyméteres csíkot kaptuk volna meg 25 évre a közforgalmi hajózás biztosításával, a közparkot akkor is eladták volna. Ha ezt aláírom, akkor a fejemet a hurokba rakom – idézi fel a pár évvel ezelőtti történéseket Ambrus Tibor.

A cikk itt olvasható tovább

Hirdetés