kekkh logoBankkártya-leolvasó terminálokat és hordozható adatfelvevő eszközöket is beszereztek annak a fejlesztésnek a keretében, amelynek során mintegy nyolcszázmillió forintos uniós támogatás segítségével modernizálták a közigazgatás informatikai rendszereit.

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel közös projekt keretében a Hivatal szakrendszereiben egységes jogosultságkezelő rendszer jött létre. Emellett 345 kormányablakban, okmányirodai ügyfélszolgálaton és más kormányhivatali helyszínen korszerűsítették az aktív hálózati eszközöket. A helyi karbantartói feladatokat támogató rendszerfejlesztések egy munkaállomásra vetítve tíz százalékkal csökkentik az üzemeltetési költségeket – írta közleményében a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala.

Okmányirodákba, kormányablakokba 390 új bankkártya-leolvasó terminált helyeztek ki. Ezenkívül hordozható, biometrikus adatfelvevő eszközök révén lehetővé vált, hogy az ügyfélszolgálat „házhoz menjen” például az egészségi állapotuk miatt akadályozott ügyfelekhez.

A fejlesztés következtében bővül a webes ügysegéd is: a jövőben elektronikus úton is teljes körűen intézhetők lesznek az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyek. Emellett az állampolgárok az ügysegédet használva tájékoztatást kérhetnek a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala által nyilvántartott adataikról, valamint arról, hogy milyen adatszolgáltatások alanyai voltak.

Hirdetés