Az osztrák vasúttársaság mától levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, azaz kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg és München fele továbbmenő Railjeteket , írja Vitézy Dávid a Facebookon, az ÖBB közleménye alapján.
Mindezt azért, mert a MÁV-nak a Győr-Budapest vonal felújítása miatt egyetlenként közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, jegyzi meg Vitézy, hozzátéve, az osztrákok figyelmeztették is a MÁV-ot.
Az ÖBB közleménye szerint október 2. és október 26. között Budapestről Bécsen keresztül Münchenbe közvetlen járatok nem közlekednek, ahogy a Salzburgba és Linzbe utazóknak is át kell szállniuk Bécsben.
Vitézy szerint felfoghatatlan, hogy az osztrákok jelzései után miért nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről – akár a menetrendet módosítva –, hogy időben odaérjenek Bécsbe. Ráadásul ennek már a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerülnie kellett volna.
Ugyanakkor a MÁV szerint hiába tárgyaltak, egyoldalú döntést hozott az osztrák vasúttársaság.
„Ahhoz, hogy az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan” – írta a MÁV arra reagálva, hogy az osztrák vasút a sok magyarországi késés miatt egy időre levágja a a Budapestről induló Railjet-járatokat a nyugat-európai hálózatról.
Az ÖBB a hvg.hu megkeresésére közölte, a magyarországi vasúti építési munkák miatt változtattak a járatokon, mert a késések miatt nem garantálható, hogy az utasok elérik a bécsi csatlakozást.
A Budapest–Bécs vonalon a MÁV építési munkálatai miatt szeptember 18. óta 20-30 perces késésekkel kell számolni, mindkét irányban.
A MÁV szerint elsősorban az osztrák államvasutak döntésein múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az utasoknak. A vasúttársaság szerint segíthetnek például a csatlakozó járatok közeli vágányokról történő indításával vagy azzal, hogy bevárják a türelmi időn belül érkező Budapest-járatokat. Hozzátették, az ÖBB és a MÁV illetékesei között az egyeztetés folyamatos.
A közleményben azt is leírták, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a nemzetközi vonatok tartani tudják a menetrendet, és első lépésben türelmet kértek az ÖBB-től. „Annak ellenére, hogy közös munkával sikerült eredményeket elérni a menetrendszerűség javításában, az ÖBB egyoldalú döntést hozott.”
(444.hu/HVG.hu)