Hirdetés
Kiskunhalas és Óbuda településként és munkahelyként is kerékpárosbarát
2020. december 15. kedd, 10:00

bic3Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a helyi önkormányzatok, közintézmények és vállalkozások kerékpározásra ösztönző intézkedéseit, támogató hozzáállását ismeri el Kerékpárosbarát pályázatain. Idén tizenkét település és tizenhat munkahely érdemelte ki, hogy egy éven keresztül viselhesse a kitüntető címet.

A kerékpározás az egyik legalacsonyabb helyigénnyel rendelkezik a városi közlekedésben. Rövidebb távokon a leggyorsabb eljutási lehetőséget biztosítja, mert a közlekedési torlódások nem késleltetik a kerekezőket, és parkolóhelyet sem kell keresniük. A biciklizés nagymértékben hozzájárul a környezetbarát, fenntartható közlekedéshez, hatékony eszköze az egészségmegőrzésnek is.

A kerékpáros forgalom részarányának növelését az infrastruktúra fejlesztése és az eredményes szemléletformálás segítheti elő. A közlekedési módot a biciklisták igényeivel közvetlenül találkozó önkormányzatok és munkaadók hatékonyabban népszerűsíthetik, erre bátorítanak a Kerékpárosbarát címek is.

2020-ban a települési és munkahelyi kiírásban is három-három kategóriagyőztest hirdettek.

A megyei jogú városok, fővárosi kerületek közül Budapest X. kerülete, Kőbánya, városként Szarvas, a községek sorából pedig Jakabszállás érdemelte ki leginkább az elismerést.

A multinacionális vállalatok közül az E.On Hungária Zrt., a kis- és középvállalati körből az EDC Debrecen Nonprofit Kft., közintézményként pedig a Kiskunhalasi Közös Önkormányzati Hivatal lett kategórianyertes.

A Kerékpárosbarát címek viselésére jogosult további települések és munkahelyek listája a kormányzati honlapon érhető el.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „A kerékpáros hálózat folyamatos bővítése még vonzóbbá teheti a környezetkímélő és egészséges biciklizést. Belátható időn belül a jelenlegi teljes hossz másfélszeresét kitevő, 6000 kilométernyi önálló kerékpáros létesítmény áll majd a kerekezők rendelkezésére Magyarországon. A kiépített kerékpárutak és kijelölt kerékpáros útvonalak összes hossza 2030-ra megközelíti a 15 ezer kilométert. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a kerékpározás infrastrukturális feltételeinek jobbításával a továbbiakban is támogatja a közlekedés zöldítését.”

(ITM)

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

23ev

               CÉGBEMUTATÓ


 

online

Szabályozási Tudsátár

Bejelentkezés

Miért érdemes regisztrálni?

Hírek hozzászólásai

  • ...jó és most mi van? Jah", 2021!! (el sem olvasom, rég túl vagyunk az... Tovább...
  • Jelentősen nőttek az önkormányzatok adóbevételei - mely adóbevételeket... Tovább...
  • A II,kerületben 140 embernek van 40 négyzetméteres területe kárpótlás ... Tovább...
  • Budapesten, néhány nagyvároson és a közvetlen környékükön kívül ez az ... Tovább...
  • Dejó"! Olyan jó ezeket a statisztikákat olvasni! Tovább...
  • Nagyon régóta vártunk erre már ! Az ügyvédeket valahogy mellőzni kelle... Tovább...
  • Állami pénzből - adófizetői pénzből - felépítve, állami pénzből fennta... Tovább...
  • Fel kellene végre ismerni" kedves ÁSZ és kormány, hogy már nem kiválts... Tovább...
  • Ember, ez komoly? Falusi hivatalokban garantált bérminimumért dolgozó ... Tovább...
  • Adjatok még pluszba 2 embert minden közös önkormányzati hivatalnak, és... Tovább...
  • Egy átlagos magyar falu az alábbi gondokkal küzd - nincs munkahely a t... Tovább...
  • Néha elgondolkodom, hogy 2006 óta történt e lényegi elmozdulás a magya... Tovább...
  • Valahogy az önkormányzatok támogatása nem nőtt sz ötszörösére, sőt az ... Tovább...
  • Soha nem is lesz...:( Tovább...
  • Ott a bűvös szó: "STATISZTIKAILA G" Tovább...