Hirdetés
Befuccsolt az új budapesti villamos terve
2019. november 08. péntek, 10:00

villamosNem folytatódik az Astoriát Újpalotával összekötő budapesti villamos tervezése, miután egyeztetési problémák miatt megakadt a munka.

Még 2014-ben az Astoria és Újpalota közötti villamosvonal tervezésére írt ki tendert a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

A feladat az engedélyezési és kiviteli tervek, a részletes megvalósíthatósági tanulmány, valamint a tenderdokumentáció elkészítése, az engedélyek megszerzése  volt. A közbeszerzést négy cég, a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., az UTIBER Közúti Beruházó Kft., a Trencon Cowi Tanácsadó és Tervező Kft., valamint a Közlekedés Főváros Tervező Iroda Kft. nyerte, nettó 979 millió forinttal.

Az ajánlatkérő BKK az uniós közbeszerzési közlönyben közölte, hogy a tervezési díjat - megegyezéssel - 405 millió forintra szállítják le. Az indoklásból annyi szűrhető le, hogy az üzemeltető és a kezelő szervezetek nem adtak véleményt és hozzájárulást - illetve csak részletes tették ezt - a tervekhez.

>Annak ellenére, hogy a tervek az Astoria-Újpalota vonalra szóltak, a későbbiekben már csak a Keleti pályaudvar és Újpalota közötti villamosvonalról volt szó. Az előkészítési feladatok befejezése után, 2017-ben kezdődhet meg a Keleti pályaudvart Újpalotával összekötő új, "gyorsvillamos"-vonal kivitelezése - így válaszolt a parlament honlapján Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára Tóth Csaba, az MSZP zuglói országgyűlési képviselőjének írásbeli kérdésére.

Fónagy János írása szerint az új villamosvonal a tervek szerint a Keleti pályaudvar-Thököly út- Bosnyák tér-Csömöri út-Drégelyvár utca-Nyírpalota utca útvonalon át Újpalotán a Szilas parkig halad majd Mexikói úti kiágazással.
Ezzel szemben 1917 novemberében már arról határozott a főváros, hogy nem épül meg a 4-es metró "folytatásaként" a Keleti pályaudvartól Újpalotára vezető vonal, illetve az óbudai villamos hosszabbításra a Bécsi úton.

Az Index.hu idén februárban már tényként kezelte a tervezési szerződés költségének a csökkenését és arról írt, hogy a megtakarításból a BKK a következőket finanszírozza: a Sárfű utcai villamosperon akadálymentesítését Újpalotán, illetve a Bosnyák tér, a Tisza István tér és Zugló vasútállomás környezetének forgalomtechnikai korrekcióját azzal a céllal, hogy a Thököly úton gyorsabban haladhassanak az autóbuszok.

Napi.hu

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Szabályozási Tudsátár

online

Hirdetés

belso kulsonemz

Hírek hozzászólásai

  • Az önkormányzatokn ál dolgozó és az önkormányzatoka t működtető 30.000... Tovább...
  • A fiam középiskolájába n 8:15-kor kezdődnek az órák. Sokan a környező ... Tovább...
  • A magyar államháztartás hiánya 2020. júliusában elérte az egész évi te... Tovább...
  • Minden téren hátrányban.???? Tovább...
  • Tegnapi hír a MÁV-tól, hogy a Budapest-Cegléd -Szolnok vonalon 60-100 ... Tovább...
  • Homolya úrhoz képest Andersen, a nagy mesemondó a fasorban sincs. Tovább...
  • Akkor a kistelepülésen még működő postáknak is vége. Ja és ehhez csak ... Tovább...
  • Bravó, ez aztán az ügyfélbarát közigazgatás! Úgy látszik az ügyfél csa... Tovább...
  • Itt. Levegőnek sem néz bennünket a kormányunk. Van viszont remek ASP-n... Tovább...
  • ...szégyen, hogy kormányunk és munkáltatónk" mindenkit minimálbéren ta... Tovább...
  • A szétterülést ez ne állítja meg,hiszen a barnaövezetek is a külső rés... Tovább...
  • A térségnek az M0 nyugat bezárása fontos, ami elviszi a mai terhelő fo... Tovább...
  • ideje... Tovább...
  • Csak jelzem az Államtitkár Úrnak, hogy a kis falvakban csak az alábbi ... Tovább...
  • Normáááális???! !! Nem a bolttulajdonoso knak kellene adni a pénzt, ha... Tovább...