Hirdetés
M7-es új csomópont, amely a Balaton északi partjára visz PDF Nyomtatás
2019. december 02. hétfő, 10:15

autopalya0Pénteken adták át az M7-es új csomópontját, így az autópályáról közvetlenül elérhetővé vált a 710-es főút, ami Balatonakarattyát és Balatonkenesét megkerülve Balatonfűzfőnél csatlakozik a 71-es főútba - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A 7,3 milliárd forintos beruházástól azt várják, hogy a főszezoni torlódások is jelentősen csökkenjenek.

A NIF szerint azért volt szükség erre az új csomópontra, mert az M7-es Balatonaliga előtti szakaszán, a balatonvilágosi lehajtónál, valamint a balatonakarattyai körforgalomnál a nyári főszezonban jelentősen feltorlódott a forgalom. A mostani fejlesztésnek köszönhetően az autósok az M7 autópályáról a nagy kapacitású 710-es főútra tudnak közvetlenül fel- és lehajtani, ezzel enyhítve a csúcsidőszakban eddig állandósult torlódás okozta problémát, kényelmetlenséget és balesetveszélyes helyzeteket.

Emellett azt ígérik, jelentősen csökken a menetidő a teljes értékű elkerülő úttá vált 710-es főúton, és a 71-es főút településeinek forgalomterhelése is enyhülhet.

A beruházás fő elemeként egy új autópályacsomópont első ütemét építették meg. Az M7 autópálya jobb oldalán 2 km, a bal oldalán pedig közel 1 km gyűjtő-elosztó pályát alakítottak ki, é 2 km hosszban épültek meg a csomóponti ágak. A csomópont a későbbi M8 autópálya megépítésével válik majd teljes értékűvé.

A 710-es főút új szakaszát 2,4 km hosszban építették ki 2×1 sávban, 8,25 m burkolatszélességgel és 14,75 m koronaszélességgel.

A 710-es Balatonakarattyánál keresztezi a 7205. jelű összekötő utat, ahol szintbeni körforgalmi csomópont épült az út 700 méteres korrekciójával, teljessé téve ezzel a 710-es főutat az M7 autópályától - közölte a NIF. A 710-es alatt megvalósult különszintű kerékpárútátvezetés is, ami megteremti a Budapest-Balaton kerékpárút Balatoni Bringakörhöz való csatlakozását Balatonakarattyánál.

m7

Emellett 3,7 km hosszan szervizutak is épültek a projekthez kapcsolódó vízépítési, közmű kiváltási és egyéb építési munkákkal együtt.

Az uniós és hazai forrás felhasználásával létrejött fejlesztést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. és a Hazai Építőgép Társulás Szolgáltató Zrt. végezte nettó 7,325 milliárd forint értékben.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Szabályozási Tudsátár

online

Hirdetés

Hírek hozzászólásai

  • Ezen az intézkedésen látszik igazán, hogy milyen szegénység van Magyar... Tovább...
  • Az önkormányzatokn ál dolgozó és az önkormányzatoka t működtető 30.000... Tovább...
  • A fiam középiskolájába n 8:15-kor kezdődnek az órák. Sokan a környező ... Tovább...
  • A magyar államháztartás hiánya 2020. júliusában elérte az egész évi te... Tovább...
  • Minden téren hátrányban.???? Tovább...
  • Tegnapi hír a MÁV-tól, hogy a Budapest-Cegléd -Szolnok vonalon 60-100 ... Tovább...
  • Homolya úrhoz képest Andersen, a nagy mesemondó a fasorban sincs. Tovább...
  • Akkor a kistelepülésen még működő postáknak is vége. Ja és ehhez csak ... Tovább...
  • Bravó, ez aztán az ügyfélbarát közigazgatás! Úgy látszik az ügyfél csa... Tovább...
  • Itt. Levegőnek sem néz bennünket a kormányunk. Van viszont remek ASP-n... Tovább...
  • ...szégyen, hogy kormányunk és munkáltatónk" mindenkit minimálbéren ta... Tovább...
  • A szétterülést ez ne állítja meg,hiszen a barnaövezetek is a külső rés... Tovább...
  • A térségnek az M0 nyugat bezárása fontos, ami elviszi a mai terhelő fo... Tovább...
  • ideje... Tovább...
  • Csak jelzem az Államtitkár Úrnak, hogy a kis falvakban csak az alábbi ... Tovább...