Újra lesznek járások, a kormány alá kerülnek a jegyzők |
![]() |
![]() |
2011. március 07. hétfő, 02:00 |
A Magyary Zoltán-program néven futó tervezetről az index.hu adott hírt először. Az új közigazgatási rendszer fontos eleme lesz, hogy a most jegyzők által végzett feladatok várhatóan két csoprtra lesznek osztva. Az eddig önkormányzati felügyelet és kinevezés alapján dolgozó jegyzők átkerülnek a megyei kormányhivatalok alá: a 2013 elején újjáéledő járások közigazgatási vezetői lesznek. Jelenlegi munkájukat kifejezetten önkormányzathoz kötődő részét egy új hivatalnok, a polgármesteri hivatalvezető veheti át. Készül azoknak a feladatoknak a listája is, amelyeket az állam átvenni készül az önkormányzatoktól. Néhány engedély kiadása biztosan a megyei kormányhivatalokhoz kerül a településektől. Arról még komoly vita folyik, hogy az oktatási és egészségügyi intézményekkel mi legyen. A reform keretén belül változhat Budapest önkormányzati rendszere is – idézi a hirszerzo.hu Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes szavait. Van olyan terv, amely szerint megszűnne a fővárosi közgyűlés, és csak kerületi testületek maradnának. Másik elképzelés szerint a kerületi képviselőtestületeket számolnák fel, és csak a fővárosnak lenne közgyűlése. A kormány ebbe nem akar beleszólni, rábízná a budapesti politikusokra. A Magyary Zoltán-program tervezete szerint komolyabb és rendszeresebb értékelést kapnak majd a közigazgatásban dolgozók. A mostani évenkénti és egységes értékelési rendszer a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium szerint nem hatékony. Legalább háromféle értékelési rendszer készül a különböző helyeken dolgozó hivatalnokoknak, és hatékonysági mérőrendszereket kapnak az egyes hivatalok is. Készül a közigazgatásban dolgozók életpályamodellje. Ez fogja meghatározni, milyen rendszerben léphetnek előre, és milyen poszton mekkora fizetés jár nekik. Az új rendszer mintegy nyolcvanezer közigazgatásban dolgozót érint majd. |
Hozzászólások
A bérjegyzéket azt biztos, hogy tisztábban átlátja.
Nagy településen, városokban ott vannak az osztályvezetők, stb. az ő feladatuk szerintem olyan, mint egy kistelepülés jegyzőjének a feladata, csak ott részterületek vannak.
Nem, nem csak a szakterületemen , hanem az ő területének 80 %-ában felmerném venni a versenyt.
Igen, a jegyző munkája a polgármestert is minősíti. Gond, ha a polgármester is alkalmatlan a feladatainak az ellátására, csak senki nem akarja észrevenni, mert mindenki mindenkivel jóban akar lenni. Senki nem akarja a másikat megsérteni. Ennek mind az ügyintézők isszák meg a levét.
TISZTELET a kivételnek, mert vannak nagyon jó jegyzők és polgármesterek is, talán ők vannak többségben.
A jegyző valóban honnan tudhatna mindent, de ugyanakkor feladata, hogy akkor biztosítsa, hogy szakmai segítséget kapj valahonnan. Egy beosztottam pl. egy hónapig vendégeskedett egy másik hivatalnál a munkát tanulmányozva, miután megszerveztem neki. Ez a lényeg, nem az, hogy én mondom neki vagy más. Ugye a jegyző jogász vagy igazgatás-szervező!
Persze, egy élelmes ügyintéző azért maga is meg tudja ezt oldani, de az igaz, hogy ez nem az ő dolga lenne.
De miben vennéd fel a versenyt? Jobban ismered a szakterületedet ? A vezetőnek nem is az a dolga, hogy abban okosabb legyen nálad, a feladata a munka megszervezése, generalistaként az összefüggések átlátása, s vitás esetekben a döntések meghozatala azok közül az alternatívák közül, amiket az ügyintézők előkészítenek neki. Nem feladata, hogy tudja milyen nyomtatványt kell használni egy kérelemhez, vagy mennyi az egy főre eső jövedelemhatár a közgyógynál. Minden területre rá kell látnia, de csak fő vonalakban.
Attól, hogy valaki elkerüli a konfliktusokat, ha ezt úgy csinálja, hogy nem végzi el a munkáját, akkor mulaszt. Az pedig számon kérhető, szankcionálható . Ha a jegyző köztudottan nem végzi el a dolgát, az a polgármestert is minősíti. Ez a probléma bárkinél előfordulhat, nemcsak jegyzőnél, neki is van főnöke, s nem feltétlen kirúgással kell kezdeni.
Ha meg mégis elvégezte a dolgát, de úgy, hogy inkább elkerülte, s nem élezte a konfliktust, akkor azt meg jól tette. Nem feltétlen kell mindig "vérrel" megoldani a dologokat, bár sokan ezt szeretnék. Hogy konkrét ügyben mi a jó megoldás, az mindig vitatható, ha a jogi kereteken belül maradunk.