Hirdetés
Fordult a kocka: a civileknek kell az M0-s körgyűrű, az önkormányzatok alkudoznak PDF Nyomtatás E-mail
2017. november 06. hétfő, 09:00

m0Az M0-s hiányzó szakaszai közül az északi ügye áll kicsit jobban, a nyugati építése legkorábban 2022-ben kezdődhet el. A településeknek elkerülő utak is kellenek. A kialakult helyzetről a Hvg készített egy összeállítást.

Megkérem Orbán Viktor miniszterelnök urat, szánjon időt arra, hogy kitalálja, mi jó önöknek! – ironizált Hadházy Sándor, a pilisi térség fideszes országgyűlési képviselője a budakalászi – a 11-es úttól a Pomázi útig vezető – elkerülő útról rendezett lakossági fórumon. Ezt a szakaszt eredetileg az M0-s körgyűrű hiányzó északi részének pótlására szánták, és még a Megyeri híd építésekor ígérték meg a budakalásziaknak. Az M0-s körgyűrű terve viszont sokkal régebbi, egyidős a rendszerváltozással. Ha minden jól megy, északi szakaszának építése Hadházy szerint 2019–2020 körül végre el is kezdődhet. Rogán László budakalászi polgármester szerint Budapest alig várja, hogy körbezárják, és kirekesszék belőle az agglomerációs autósáradatot. Budakalásznak viszont az az érdeke, hogy az M0-s befejezésétől függetlenül megépüljön a kisvárost elkerülő út, mert annak révén az átmenő forgalom a felére csökkenne – érvel Rogán.

Egészen másként gondolják a tiltakozók. A lakossági fórumot kezdeményező civilek súlyosan elhibázottnak tartják a Zrínyi utcától és a közeli iskolától alig 150 méterre tervezett, 7-8 milliárd forintos út ötletét, amely legfeljebb 2020-ra készülhet el, miközben akkorra már a körgyűrű közeli szakaszának megépítése is belátható közelségbe kerül. A kisvárost elkerülő út szerintük legfeljebb az ingatlanfejlesztőknek lehet hasznos, akik előtt új beépíthető területek nyílnak meg. A 11-es úton lévő dugót megúszni akarók továbbra is átzúdulnának Budakalászon, mivel nem elkerülni akarják Budapestet, hanem be akarnak jutni. Valódi forgalomcsökkentés csak az M0-s befejezésétől várható – hangsúlyozzák a civilek –, Budakalásznak és Pomáznak tehát elemi érdeke a megvalósítás.

Ez meglepő fordulat, hiszen 2009-ben még arról adtak ki közös állásfoglalást az M0-s északi szakasza mentén tevékenykedő civil szervezetek, hogy az autópálya továbbépítése „az eddigi elhibázott politika folytatását jelentené”. Veszélyeztetné az egészséges környezethez való jogot, további forgalmat gerjesztene, súlyos környezeti problémákat okozna – sorolták. A III. kerülethez tartozó Békásmegyeren 650 lakos jelentett be kártérítési igényt arra az esetre, ha ez az autópálya-szakasz megépül. Körgyűrű helyett útdíjat, hídvámot, építési tilalmat, övezetátsorolási tilalmat, az esztergomi vasút korszerűsítését, az autóbusz-hálózat sűrítését kérték. Óhajaik azóta részben teljesültek.

A cikk folytatása

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Hirdetés

Hírek hozzászólásai

  • Mert a cikk kifejezetten a legalacsonyabb garantált bérről szól. Mind... Tovább...
  • A cikk a magasabb magyar középfokú minimálbért nem veszi figyelembe,va... Tovább...
  • A kőröshegyi völgyhídon átmenő út is követhette volna a völgyet! Tovább...
  • Én azért azt mondom, hogy sarazni nem szép dolog. Manapság bárhol a ne... Tovább...
  • Örömmel veszem, hogy a kormány áldozni kíván a külterületi zártkertekr... Tovább...
  • Sajnos a falvaknak 19-re vége...... Pont azokat támadja a fidesz, akik... Tovább...
  • Mindig a legfontosabb dolgokkal törődnek első körben :D Égető probléma... Tovább...
  • Speciel én haszonélvezője lehetnék ennek az egészt történetnek, mivel ... Tovább...
  • Ilyen a statisztika rossz kezekben. Lehet példálózni a termelékenységi... Tovább...
  • A legtöbb helyen erre komoly igény van. Az okokat kellene keresni. A l... Tovább...
  • Hát, aki ezt a cikket írta, semmit nem tud Veszprémről, különösen nem ... Tovább...
  • Majd kiderül, mi lesz az eredménye. Tovább...
  • Majd kiderül. Tovább...
  • Már érkeznek is a Kormányhivatalb ól a megkeresések, hogy hol volt mun... Tovább...
  • felsőfokon Tovább...
Hirdetés