Hirdetés
Hatalmas változások jönnek az ügyintézésben - mindenkit érinteni fog PDF Nyomtatás E-mail
2017. június 02. péntek, 07:00

digitA gazdaság minden egyes területét megreformálja az ipari forradalom negyedik hulláma. Nem jelent ez alól kivételt a közigazgatás sem. Az M1 csatorna Summa című műsora azzal foglalkozott, milyen változást jelent hamarosan a digitalizáció az államigazgatás számára.

Szakértők szerint az Európai Unió államai közül a közigazgatás modernizációjában Észtország jár az élen. Az észtek ezen a területen az elmúlt nagyjából másfél évtizedben olyan magas szintre jutottak, hogy ma már szinte minden állampolgárral csak digitálisan kommunikálnak. A balti államban nagyjából 3000 ügyet lehet elektronikusan intézni.

Szakértők szerint az elmúlt években a magyar közigazgatás digitalizációja is felgyorsult. Például a magyarorszag.hu ügyintézési portálon közel 300 ügy érhető- és intézhető el, és ez a szám folyamatosan nő. Az új elektronikus személyazonosító okmányból már közel 1,8 millió kerül ki az állampolgárokhoz, és más elektronikus azonosítási megoldások, például az Ügyfélkapu is rendelkezésre áll - a hirado.hu Gaál Barnát, a Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályának főosztályvezető-helyettesét. (Az ügyintézésben már egy mobilos app is könnyítést jelent.)

Óriási átalakulás

A kormány többek között az elektronikus ügyintézés széleskörű elterjedése és az eljárások gyorsítása érdekében alkotta meg az elektronikus ügyintézésről szóló 2015. évi törvényt. A törvény egyes rendelkezései fokozatosan lépnek életbe.

2018-ban jön talán az egyik legfontosabb változás, ugyanis a hivatalos szervek - mint például az államigazgatási szervek, helyi önkormányzat, bíróságok, választott bíróságok, az ügyészség, közjegyzők, bírósági végrehajtók és közüzemi szolgáltatók - jövő év január 1-jétől kötelesek lesznek biztosítani az ügyek elektronikus intézését.

A cégkapu indulása lesz az egyik legnagyobb változás 2018. január 1-jétől. Ez azt jelenti, hogy a hivatalok és az intézmények a cégkapucímen keresztül is megtalálhatják a cégeket. Ugyanazokkal a jogi hatásokkal, mintha például valaki nem vesz át egy postáról érkező dokumentumot. A cégekkel való kommunikáció teljes mértékben megváltozik - mondta Bálint Ákos e-közigazgatás szakértő. A regisztráció július 1-jén indul, a cégeknek akkortól van lehetőségük regisztrálni magukat a cégkapu szolgáltatásra.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Hirdetés

Hírek hozzászólásai

  • És nem is fizetik ki!! Sajnos nem, csak ha megszűnik a jogviszony. Ne... Tovább...
  • És nem is fizetik ki!! Tovább...
  • A határidőket nézve a nagypéntek és nagyszombat esetében már nem kell ... Tovább...
  • Sok helyen még a jogszabályban rögzített szabadságot sem tudják tárgyé... Tovább...
  • Érdekes, hogy most szükség van a köztisztviselők re, most vagyunk vala... Tovább...
  • Az emberi méltóságot és a magánszféra tiszteletben tartását nem a rend... Tovább...
  • Az ASP rendszer vidéken is ritka csodás dolog. Még több közszolga kell... Tovább...
  • Kedves "Vidéki"! Úgy néz ki, hogy az a cél: ne legyen vidék. Tovább...
  • És erről az ügyfelek is tudnak? Mert itt vidéken az emberek jelentős r... Tovább...
  • A minimálbéren lévő köztisztviselők ennek elmondhatatlanu l örülnek. E... Tovább...
  • Komoly gond van a köz- és kormánytisztvis elői utánpótlással is, mert ... Tovább...
  • Inkább arról beszélgetnének, miért járhatnak át kamu papírokkal az ukr... Tovább...
  • Másnak is megszűnhet a munkaviszonya két évvel a nyugdíja előtt. őket ... Tovább...
  • Sajókápolna Község Önkormányzata is biztosít ingyenes WiFi, valamint U... Tovább...
  • Mert a cikk kifejezetten a legalacsonyabb garantált bérről szól. Mind... Tovább...
Hirdetés