tuzson bence02Online is elérhetők lesznek a földhivatal szolgáltatásai, illetve ilyen módon is egyre több ügyet lehet intézni, ugyanakkor csökkenteni lehet az állampolgárok elintézendő ügyeinek számát, miközben emelkedik az ügyintézés színvonala.

A kormányablakokat tavaly több mint 14,5 milliószor keresték fel 13,5 millió üggyel, míg az átlagos ügyintézési idő kicsit több mint 8 perc, a várakozási idő pedig mintegy 15 perc volt - mondta a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára, Tuzson Bence (képünkön) kedd reggel az M1 aktuális csatornán. Így elmondható, hogy kevesebb, mint fél óra alatt lehetett egy ügyet intézni.

Hétfőn, a törökbálinti kormányablak átadásán is szóba hozta már ezt a témát az államtitkár, kiemelte az egyablakos ügyintézést, ami azt jelenti, hogy 1500 féle ügyet lehet elintézni a kormányablakokban, így nem kell különböző hivatalokban sorban állni, arra törekednek, hogy az állampolgároknak minél kevesebbszer kelljen ügyet intézniük; erre ne legyen szükség, vagy online is legyen mód.

Ennek keretében alakítják át úgy a földhivatali működést, hogy ott is lehessen online módon intézni az ügyeket. Az ehhez szükséges fejlesztés még hosszabb időt, 1-1,5 évet vesz igénybe – tette hozzá az államtitkár. Kitért arra is, hogy a kormány célja a következő húsz-harminc évben, hogy Magyarország Európa egyik legélhetőbb országa legyen. A közigazgatás, az igazgatás és az állam szolgáltatásaival is ezeket az alapvető célokat kell elősegíteni.

A következő időszak főbb irányairól szólva elmondta, erősíteni kell a falvak és a kistelepülések megtartó erejét, az életminőség szempontjából a falvak semmiben sem különbözhetnek a városoktól. Ezért indították el a mobil ügyfélszolgálatot, az úgynevezett kormányablakbuszt, amelyből már 11 segíti országszerte az emberek ügyintézését, jó tapasztalatokkal.

Hirdetés