siklo gellerthegyA fővárosi önkormányzat eláll a Gellért-hegyi sikló és az alsó állomásnál tervezett autóbusz-parkoló megépítésére vonatkozó 2009-es szerződéstől – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán. A Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes jegyezte javaslatot a testület 17 igennel, 6 nem szavazat ellenében és 1 tartózkodás mellett fogadta el.

A Fővárosi Közgyűlés még 2008. november 27-i ülésén döntött a Rác Sikló Kft.-vel - a névváltozást követően Gellérthegyi Sikló Kft. - és az I. kerülettel a fővárosi önkormányzat, valamint a budavári önkormányzat tulajdonában álló ingatlanokat érintően a parkoló-garázs és a sikló létesítményeinek megépítésére irányuló beruházás megvalósításáról szóló megállapodás megkötéséről. A most elfogadott előterjesztésben a megállapodástól való elállást azzal indokolták, hogy a szerződés hatályba lépésétől számítva több mint tizenhárom év telt el anélkül, hogy a szerződés szerinti beruházás megvalósítását szolgáló érdemi kivitelezési munkák egyáltalán megkezdődtek volna, illetve a beruházás eredeti műszaki tartalmától történő eltérés miatt a szerződésben foglaltak teljesítése a beruházó érdekkörében felmerülő okból a továbbiakban már nem is lehetséges: „Mindezekre, valamint a jogszabályi környezet lényeges megváltozására és a szerződés gazdasági egyensúlyának felbomlására tekintettel a fővárosi önkormányzatnak a továbbiakban nem áll érdekében a szerződés fenntartása."

A döntés meghozatala előtt az összes feltételt meg kellene vizsgálni, mert hatalmas pénzügyi kockázatokat rejt a szerdai ülésre benyújtott előterjesztés elfogadása – vélte Bagdy Gábor képviselő (Fidesz-KDNP). Azt javasolta, hogy vizsgálják meg a döntés jogi és gazdasági következményeit és egyeztessenek a beruházóval. A döntésből adódó legnagyobb veszteség, hogy nem épül meg a sikló - mondta.

Karácsony Gergely főpolgármester álláspontja szerint a beruházásban a fővárost rengeteg környezeti kockázat érinti, és az időközben hozott módosításokkal a látványberuházás csak tovább terhelné a Gellért-hegyet, mert nem váltaná ki a turistabuszokat.

A Fővárosi Közgyűlés huszonhat I. kerületi ingatlan védetté nyilvánításáról is döntött, és ezek között szerepel a Déli pályaudvar főépülete is. Az indokolás szerint a védelem alá helyezéssel megakadályozható az építészeti értékek bontása, valamint azok a beavatkozások, amelyek az építészeti értékek érvényesülését zavarnák. V. Naszályi Márta (Párbeszéd), az I. kerület polgármestere kiemelte: a javaslat nem titkolt célja, hogy megvédjék a nemzeti örökség azon részét, amely a 20. század második felében épült.

A testület döntött a fővárosi fenntartású idősotthonokban, illetve a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményeiben foglalkoztatott munkavállalók bérének további emeléséről. A szociális ágazatban foglalkoztatott munkavállalók alapbérének garantált bérminimumra történő kötelező emelése, valamint az ágazati alapbéren és pótlékon felüli, munkáltatói döntéssel érintett bérkiegészítések 15 százalékos emelése érdekében 461 millió forintot különítettek el a költségvetésben. Ezzel együtt a béremelés mértéke eléri átlag 20 százalékot.

Hirdetés