allami szamvevoszekAz Állami Számvevőszék közölte csütörtökön, hogy lezárta négy budapesti önkormányzat utóellenőrzését. A XX., a XXI., és a XXIII. kerületi önkormányzat az intézkedési tervben foglalt feladatok többségét határidőn belül végrehajtotta. Az V. kerületi önkormányzat nem teljes körűen.

Az V. kerület vagyongazdálkodásának utóellenőrzése a 2009. január 1. és a 2013. december 31. közötti időszakra terjedt ki. Az önkormányzat az Állami Számvevőszék (ÁSZ) által elfogadott intézkedési tervben meghatározott négy feladatból egyet határidőben, egyet részben, egyet nem hajtott végre, egy feladat végrehajtása pedig jogszabályváltozás miatt okafogyottá vált. Az önkormányzat a jogszabálynak és a leltározási szabályzatának megfelelően végrehajtotta az ingatlanok leltározását, valamint intézkedett a vagyonkezelésbe átadott eszközök megfelelő kimutatásáról a mérlegben. Ennek hatására javult a vagyongazdálkodás szabályszerűsége és átláthatósága. Ugyanakkor nem teremtették meg az egyezőséget az ingatlanvagyon-kataszter adatai és a földhivatali nyilvántartás között, ami továbbra is kockázatot hordoz a vagyongazdálkodás szabályszerűsége és átláthatósága szempontjából. A jegyző a törvényi előírásnak megfelelően vezette az intézkedési tervben rögzített feladatok végrehajtásáról szóló nyilvántartást – olvasható a közleményben. Az ÁSZ levélben arra kérte az V. kerület polgármesterét, hogy szüntesse meg a jogsértő gyakorlatot.

A XX. kerületi önkormányzat gazdálkodásának utóellenőrzése a 2007. január 1. és a 2011. december 31. közötti időszakra terjedt ki. Az önkormányzat az intézkedési tervben meghatározott feladatoknak megfelelően módosította leltározási szabályzatát és hitelszerződését, valamint intézkedett az ingatlanvagyon-nyilvántartások rendezése érdekében. Az elemi költségvetések és költségvetési beszámolók internetes közzétételével pedig növelte a gazdálkodás átláthatóságát.

A XXI. kerületi önkormányzat vagyongazdálkodását az ÁSZ 2007. január 1. és a 2011. december 31. közötti időszakra vonatkozóan vizsgálta. Az utóellenőrzés megállapította, hogy az önkormányzat az intézkedési tervnek megfelelően, évenként beszámoltatta a tulajdonában lévő ingatlanok kezelését végző Városgazda Zrt.-t a megállapodásban meghatározott feladatok végrehajtásáról, megtárgyalta és elfogadta az éves összefoglaló belső ellenőrzési jelentéseket, valamint évente közzétette elemi költségvetését és költségvetési beszámolóját a hivatalos honlapján. Ennek hatására javult a vagyongazdálkodás szabályszerűsége és átláthatósága. Az önkormányzat ugyanakkor „nem teremtette meg az egyezőséget” az ingatlanvagyon-kataszter adatai, valamint a földhivatali és a számviteli nyilvántartás között. Az ÁSZ levélben arra kérte a polgármestert, hogy szüntesse meg a jogsértő gyakorlatot.

A XXIII. kerületi önkormányzat 2007. január 1. és a 2011. december 31. közötti vagyongazdálkodását vizsgálta az ÁSZ. Az utóellenőrzés megállapította, hogy az önkormányzat az ÁSZ által elfogadott intézkedési tervében meghatározott négy feladatból kettőt végrehajtott, két feladat végrehajtása jogszabályváltozás miatt okafogyottá vált. Az önkormányzat a jogszabály szerint közzétette szervezeti, tevékenységi és gazdálkodási adatait, és a jegyző intézkedett, hogy a feltárt szabálytalanságok megszüntetésére az illetékes vezetők határidőben készítsenek intézkedési tervet. Ennek hatására javult a vagyongazdálkodás szabályszerűsége és átláthatósága - olvasható a közleményben.

Hirdetés