vonatVasúti szakszervezetek szerint az önkormányzati választások után tucatnyi alacsony forgalmú, vidéki mellékvonalat is megszüntethet a MÁV-Start. A vasútpártiak fel vannak háborodva, a MÁV pedig érthetően megnyirbálná a csak veszteséget termelő, elavult vonalakat. Kinek van igaza, és valóban összedőlne a világ, ha pár vonalon megszűnne a közlekedés? Sorra vesszük a halálraítélteket!

Szerdán a Népszava több vasúti szakszervezeti vezetőre hivatkozva robbantotta a hírt, hogy az önkormányzati választások utánra időzítve több mint egytucat mellékvonal bezárására is készülhet a MÁV-Start.

Az ügy természetesen mindenkinek roppant kínos: a Fidesz 2009-ből ellenzékből még minden lehetséges eszközzel tiltakozott a szocialista kormányzat azon döntése ellen, melyben a kis forgalmú, leromlott műszaki állapotú és hatékonyan nem üzemeltethető mellékvonalakon megszüntették a személyszállítást. 

Hivatalosan egyébként az Innovációs és Technológiai Minisztérium cáfolta a Népszava értesüléseit. A 24.hu-nak adott válaszukban azt írták: A közlekedésért felelős minisztérium 2010 óta változatlan elvi alapvetése, hogy a közösségi közlekedés gerincét a vasút adja, amely a mobilitási igények első számú kiszolgálójaként erősíti a vidék lakosságmegtartó képességét. Ennek megfelelően nincs semmiféle döntés vagy szándék a vasúti mellékvonalak bezárására. A kormány a vonatközlekedés versenyhelyzetét az utasok igényeihez igazodva folyamatos pályafejlesztésekkel, járműbeszerzésekkel, vasúti digitalizációval erősíti.”

A cikk itt dolytatódik

Hirdetés