kerekmavÚj kerékpáros és közösségi közlekedési fejlesztések segítik a belföldi turizmust, egyre több környezetkímélő lehetőség közül választhatnak a kirándulók.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára elmondta: május 1-jétől a kerékpáros turisták érdekében közvetlen vonat indul Budapest és a Tisza-tó között, menetideje csak 2 óra 15 perc lesz. A vonatban nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsi közlekedik majd legalább 32 kerékpárhellyel, de igény esetén akár 80 biciklit is el tudnak helyezni rajta.

Ugyancsak május 1-jétől ismét elérhetőek a kedvezményes, 990, illetve 2490 forintos Balaton24 és Balaton72 napijegyek, amelyeket a 26 éven aluliak olcsóbban, 660 és 1650 forintért vehetnek meg. Az egy- és háromnapos jegyekkel korlátlanul lehet utazni a tó körül, valamint a Tapolca-Sümeg szakaszon, a balatonfenyvesi kisvasúton, és a Balatonfüred és Tihany között közlekedő, a Volánbusz által közlekedtetett autóbuszokon - közölte az államtitkár.

Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára hangsúlyozta, a magyar vasút az elmúlt időszakban komoly fejlődésen ment át. Fontos célként említette, hogy az utazók egyre inkább a közösségi közlekedési alternatívákat válasszák az egyéni közlekedés helyett. Mint mondta, ehhez a vasútnak egyre jobb, kényelmesebb, biztonságosabb és környezetbarátabb kínálattal kell rendelkeznie.

A kormány szándéka, hogy a vasúthálózat váljon a közösségi közlekedés gerincévé. Ehhez össze kell hangolni a vonatok és a buszok menetrendjét, meg kell szüntetni a költséges és kihasználatlan párhuzamosságokat, meg kell teremteni az egységes forgalomirányítást és utastájékoztatást - fejtette ki az államtitkár. Hozzátette, a végső cél 2022 elejére a tarifaközösség létrehozása, hogy egy típusú bérlettel vagy jeggyel bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehessen utazni.

A vasút készül arra, hogy a koronavírus-járvány visszaszorulásával újraindul az élet, a nyár különösen fontos a vasúttársaságnál. A Volánbusz Zrt. feletti tulajdonosi jogok tavaly kerültek a MÁV-csoporthoz, integrált közösségi szolgáltató vállalatként könnyebb hatékonyabban megszervezni a közösségi közlekedést; nagyon jó lehetőség és nagy felelősség a fenntartható rendszer, illetve az egységes kínálat biztosítása az utasoknak - fejtette ki az elnök-vezérigazgató.

(ITM)

Hirdetés