buszsavA budakeszi buszsávok fejlesztéséről szóló tervezői szerződést 586 millió forinttal támogatja a kormány. Jelenleg Budakesziről Budapestre csúcsidőben ötven, egyébként harminc perc alatt lehet busszal eljutni.

A cél az, hogy a szakaszos buszsávok kialakításával csúcsidőben is 30 perc legyen a menetidő – jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára, Menczer Tamás aki maga is Budakeszin él. Szerinte remek hely, de a környező települések, Telki, Páty, Budajenő térségébe is egyre többen költöznek, amivel párhuzamosan megnőtt a forgalom és az autósok száma.

A fejlesztésről szólva azt hangsúlyozta, hogy akkor van értelme és jelentősége, ha a buszok gyorsabban tudnak közlekedni, mint az autók, ezért született döntés arról, hogy megkezdődik a kormány támogatásával a szakaszos buszsáv kialakítása, valamint három P+R parkolót is kialakítanak Budakeszin. A település határát átlépők 60 százaléka jelenleg is a buszközlekedést választja – mondta Menczer Tamás –, ez csúcsidőben kétezer embert jelent óránként. A fejlesztéssel kapcsolatban kiemelte: jobb lesz a busszal közlekedőknek, az autósoknak pedig választási lehetőség, de ha valaki úgy dönt, hogy mégis az autójában marad, akkor is gyorsabban tud közlekedni.

A kivitelezés 2023-ban kezdődhet – közölte a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, Fürjes Balázs –, olyan okoslámpákat is telepítenek majd, amelyek automatikusan zöldre váltanak, ha busz közeleg. Az okoslámpák, a szakaszos buszsávok és a rövidebb menetidő mellett a fejlesztés negyedik eleme az, hogy jelenleg ugyan Pátynál nem lehet felhajtani az M1-es autópályára, de a Sasfészek-tó pihenőnél megépítik a felhajtót, így a sztrádán is elérhető lesz a főváros a Zsámbéki medencéből.

Budapesten és környékén 4 millióan élnek, a városközpontba az agglomerációból egymillióan érkeznek autóval, ezen a nyomáson enyhíteni kell – fogalmazott Fürjes Balázs. Hozzátette: Budapesten a közlekedésben új egyensúlyra kell törekedni. A kormánynak három válasza van erre:

  1. a tömegközlekedés folyamatos fejlesztése, amit 2010-ben Tarlós István volt főpolgármester és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ volt vezérigazgatója megkezdett,
  2. a Budapesten hiányzó peremhidak - a Galvani és az Aquincumi híd megépítése,
  3. valamint a külső csomópontokban P+R parkolók létesítése.
Hirdetés