socialTavaly, a nagy technológiai részvények szinte egyidejűleg növekedés mutattak, hiszen a világjárvány elterjedése miatt emberek milliói kényszerültek otthon maradni, és a legkülönfélébb okok miatt, a közösségi médiában keresték a társasági élményket szerte a világon, mindezt egészen a legfrissebb hírektől kezdve a másokkal való kapcsolattartásig.

A FAANG csoportnak (Facebook, Apple, Amazon, Netflix és Google vagy Alphabet) a kezdeti csökkenéseket követően, még a múlt évben is sikerült felülmúlnia az S&P 500-at, mivel 16%-os megerősödést tudhatott magáénak a piacokon. Ez a jelenlegi év viszont egy teljesen más történet a techcégek számára, amelyek elvesztették látszólag összehangolt piaci teljesítményüket, amikor a közösségi média olyan óriásvállalatai vették át a központi szerepet, mint a Facebook, a Twitter és a Tik Tok, amik hullámzást eredményeznek a piacokon. Vizsgáljuk most ez meg közelebbről is, hogy megtudjuk, ez vajon miért történik.

A Facebook fölénye a közösségi médiában

A Facebook továbbra is az egyik valaha létezett legnépszerűbb növekedési részvény, és maga a társaság pedig a 2004-es indulása óta a világ egyik legnagyobb vállalatává nőtte ki magát. A közösségi média behemótja hamarosan elérheti az 1 billió dolláros határt, ami óriási eredmény lenne a vállalat és számos közösségi média platformja számára. A Facebook részvény a 2020-as márciusi világjárvány okozta piaci összeomlás óta került igazán a reflektorfénybe, ugyanis értéke több mint kétszeresére nőtt. A Facebook legfrissebb jelentései azt mutatják, hogy a közösségi média óriása átlagosan napi 1.88 milliárd aktív felhasználót számlál, és a legutóbbi negyedéves bevétele hatalmas mértékben, 48%-kal nőtt, így összesen 26.17 milliárd dollárra emelkedett. 2021-ben a Facebook részvényárfolyama már eddig is új csúcsot ért el, ezáltal ez lett az idei második legjobban teljesítő FAANG részvény az Alphabet (Google) mögött, 22%-os megerősödésével. Ahogy a vállalatnövekvő sikerrel fejlődik és halad előre, felvetődhet a kérdés: a Facebook fölénye a közösségi médiában vajon tartós marad?

Twitter a figyelem középpontjában

Az elmúlt 12 hónapban a Twitternek volt egy kedvező pillanata, amikor felülmúlta a Facebookot, részvényei árának káprázatos, 80%-os növekedésével. A 2021-es év első negyedévében a Twitter bevétele valamivel meghaladta az egymilliárd dollárt, ami éves szinten egy 28%-os emelkedést jelent. Ezalatt az idő alatt, a közösségi média vállalata 68 millió dolláros nettó jövedelemről számolt be, miután visszaerősödött a tavalyi év első negyedévének veszteségeiből. Miközben a Twitter egy 5.2 milliárd dolláros adósságot halmozott fel, addig maga a vállalat ezt 8.8 milliárd dolláros likviditással és mintegy 7.7 milliárd dolláros részvényesi tőkével egyenlíti ki. Ez az adósság egyáltalán nem tartotta vissza a Twittert teljes piaci szereplésében, mivel a Twitter-részvények komoly növekedést mutattak 2021-ben. Az elmúlt év során, a Twitter-részvények egy 28.23 dolláros mélypontot tapasztaltak, majd egy 80.75 dolláros csúcsot értek el. Mivel a korlátozásokat az egész világon egyre inkább kezdik megszűntetni, és ezáltal egyre többen mennek a szabadba, sokan arra kíváncsiak, hogy vajon merre fog haladni majd a Twitter részvényárfolyama?

A Tik Tok a csúcsra táncolja magát

A szórakoztató, rövid videóalkalmazás, amelyet mindannyian megszerettünk, egyértelmű hírnevet szerzett magának, és anyavállalata, a ByteDance 2020-ban 19 milliárd dolláros bruttó nyereséggel jutalmazta magát úgymond, amely a közösségi média vállalata számára magába foglalt egy szilárd 93%-os megerősödést is. A Tik Tok mindössze négy évvel ezelőtti indulása óta, a ByteDance már több mint 1.9 milliárd aktív havi felhasználót tudhat magáénak közösségi médiaplatformjain, azzal együtt, hogy a Tik Tok hozza a legtöbb felhasználót a vállalat számára. A ByteDance globális jelenség, mert ez az egyik olyan első magántulajdonban lévő vállalat, amelyet hatlmas összegű, 100 milliárd dollárra becsültek. Annak ellenére, hogy a ByteDance még nem elérhető a tőzsdei kereskedés számára, mégis terjengenek olyan pletykák, hogy a vállalat potenciálisan IPO-t valósít meg és tőzsdére lép. Ezen pletykák hatására, sokan izgatottan várják, hogy ez megtörténjen. A ByteDance tavaly 34.3 milliárd dolláros bevételt szerzett, megmutatva ezzel, hogy a Tik Tok mennyire volt sikeres a kínai vállalat számára. Ez sokakat elgondoztatott, hogy vajon milyen áraktivitásra lehet majd számítani, ha a vállalat egyszer valóban meglépi, hogy résztvényt bocsát ki.

Mi a jön ezután?

Vajon hogyan képesek majd továbbra is relevánsak maradni az olyan közösségi médiatársaságok, mint például a Facebook, a Twitter és a Tik Tok, ezekben az állandóan változó időkben? A Morgan Stanley elemzői kifejtették véleményüket, és elmondták: „A közösségi platformok számára egyre fontosabb lesz, hogy továbbra is olyan termékeket fejlesszenek ki (közösségi vásárlás, rövid formátumú videók, térképek stb.), amelyek ösztönzik az elkötelezettséget, és olyan mérhető hirdetési megtérülést nyújtanak, amely közvetlenül összekapcsolja a dollárokat a tranzakciókkal".

Ugyanakkor, az ebből fakadó volatilitás mind lehetőségeket, mind pedig kockázatokat jelenthet azon kereskedők számára, akik a közösségi média részvényeivel terveznek kereskedni, és a Facebookot vagy a Twittert adják portfóliójukhoz, ugyanis CFD-k formájában történő kereskedést tudnak megvalósítani az alkalmazásplatformok segítségével ill. használatával. A CFD-k (Contracts for Difference) lehetővé teszik a kereskedők számára, hogy előnyt kovácsoljanak az olyan vállalatok árváltozásaiból - akár azok növekednek vagy éppen csökkennek -, mint amilyen a Twitter és a Facebook, és mindezt anélkül, hogy meg kellene vásárolniuk az alapul szolgáló eszközt (ebben az esetben a tényleges részvényeket). Lényegében, amikor Ön alkalmazásplatformok használatával kereskedik CFD-kkel, akkor tulajdonképpen a volatilitással kereskedik, tehát ha azt gondolja, hogy az árak emelkedni fognak, akkor "Vételi" ügyletete nyithat, ha pedig arra számít, hogy az árak majd csökkennek, akkor "Eladási" ügyletet tud nyitni. Mielőtt alkalmazásplatformok használatával vágna bele a CFD-k formájában történő kereskedésébe, fontos egy kis kutatást végeznie, hogy találjon egy olyan elismert, tisztességes és szabályozott befektetési szolgáltatót, aki az Ön által áhított instrumentumok széles választékát kínálja amellett, hogy megbízható. Így, mindezek fényében Ön magabiztosan és biztonságosan kereskedhet CFD-kkel.

VIBHS Financial Limited társaságot az Egyesült Királyságban a Financial Conduct Authority a 613381. sz. hivatkozási szám engedélyezte és szabályozza. Angliában és Walesben korlátolt felelősségű társaságként van bejegyezve a Companies House-nál 08279988 -as cégjegyzékszámon.

Az iFOREX UK csapata együttműködött a dokumentumban szereplő anyagok előállításában, és az ebben a dokumentumban szereplő anyagok semmilyen esetben sem tekinthetőek – sem kifejezetten, vagy hallgatólagosan, sem közvetve vagy közvetlenül – pénzügyi eszközre vonatkozó befektetési tanácsnak, ajánlatnak, vagy befektetési stratégiára vonatkozó javaslatnak. A CFD összetett eszköz, és a tőkeáttétel miatt a hirtelen veszteség jelentős kockázatával jár. Ennél a szolgáltatónál a lakossági befektetői számlák 65.13 %-án veszteség keletkezik a CFD-kereskedés során. Fontolja meg, hogy érti-e a CFD-k működését és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát. Kérjük vegye figyelembe: A múltbeli teljesítménymozgások számításai a határidős ügyleteket reprezentálhatják és nem pedig a mögöttes eszközt. Teljes jognyilatkozat: https://www.iforex.hu/legal/article-disclaimer

(X)

Hirdetés