vizsErősíteni kell a közös önkormányzati hivatalok feladatellátásának minőségét, ez ugyanis hatással van a hivatalhoz tartozó önkormányzatok gazdálkodására és azok fenntarthatóságára is – világít rá az Állami Számvevőszék elemzése 23 közös önkormányzati hivatal ellenőrzési tapasztalatainak összegzése alapján.

Az ÁSZ huszonhárom közös önkormányzati hivatal ellenőrzési tapasztalatait összegző elemzése szerint a vizsgált hivatalok a kontrollkörnyezet kialakításakor nem határozták meg egyértelműen a feladatok ellátásának részletes belső rendjét és módját, így a felelősségi viszonyokat sem.

Az integrált kockázatkezelési rendszer kialakítása "döntően" nem volt szabályos, és nem mérték fel a szervezet minden szintjén a tevékenységekben rejlő kockázatokat. Az információs és kommunikációs rendszer működtetéséhez szükséges alapvető szabályzata az elemzett hivatalok felének nem volt, továbbá egyik hivatal sem végzett rendszeres, korrupciós védelmet erősítő kockázatelemzést.

A kontroll elvégzéséhez viszont többségében kialakították a gazdálkodási jogkörök gyakorlásának részletszabályait, valamint vezették a nyilvántartást a gazdálkodási jogkör gyakorlására jogosult emberekről és aláírásmintájukról - közölte az ÁSZ.

Megállapították, hogy a feltárt szabálytalanságok kockázatot jelentenek az önkormányzatok tevékenységének szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes végrehajtásában, ezért felhívták a figyelmet arra, hogy a közös önkormányzati hivataloknak egyértelmű, világos szabályrendszerrel kell rendelkezniük és biztosítaniuk kell a tevékenységük kockázatainak rendszeres felmérését, elemzését, értékelését, valamint a szervezeti célok elérését veszélyeztető kockázatok csökkentését szolgáló kontroll kiépítését.

Az elemzést teljes terjedelmében itt olvashatja el »

MTI/ÁSZ

Hirdetés