Az Egészségvonal Contact Center az év minden napján, a nap 24 órájában fogadja a hívásokat. Az információs központ komplex szolgáltatást nyújt az egészségügyi ellátásokkal kapcsolatban a lakosság részére – erről a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára beszélt a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központban (NNGYK) 2024. február 7-én tartott sajtótájékoztatón.


A Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, Rétvári Bence elmondta, hogy a 1812 kapcsolási számon 24 operátor fogadja a hívásokat, egy héten átlagosan háromezer hívást. A munkatársak az egészségügyi szolgáltatásokra – például a háziorvosi, a járóbeteg- és a kórházi ellátásra – vonatkozó minden kérdésre válaszolnak, ahogy az elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESZT), illetve az egészségmegőrzés területén is jártasak. Ma már a mesterséges intelligencia is segíti az eligazodást, és az Egészségvonal Contact Center már az EgészségAblak applikációból is hívható.

Surján Orsolya országos helyettes tisztifőorvos arról beszélt, hogy az internet elterjedésével szerettek volna egy hiteles, megbízható felületet létrehozni, amely segíti a lakosság tájékoztatását az egészségügyi információkban.

(Belügyminisztérium/MTI)

Hirdetés