Hirdetés
Duplaannyit költenek idén a magyar közúthálózat felújítására
2017. február 16. csütörtök, 10:00

utIdén a tavalyi összegnek csaknem a duplája jut a magyarországi közúthálózat felújítására.

A százmilliárd forintos hazai forrásból hatszáz kilométernyi mellékút, kétszáz kilométernyi fő- és ötven kilométer gyorsforgalmi út újul meg – mondta Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért-felelős államtitkára sajtótájékoztatóján, amelyről a Világgazdaság számol be. Az említett költségvetési pénzek mellett 44 milliárd forint uniós forrás is rendelkezésre áll, amiből négyszáz kilométeren újítják meg az utakat.

Összességében tehát idén 1200 kilométer hosszan végeznek útfelújítást, aszfaltozást, burkolatmerősítést, és mindezekre 140 milliárd forintot költenek. Tavaly 173 projekt keretében 69 milliárd forint felhasználásával 562 kilométer hosszan újították fel az utakat.

A tavaly elfogadott középtávú úthálózat fejlesztési program keretében 2470 milliárd forint értékű új út építéséről döntöttek. A gyorsforgalmi úthálózat hossza jelenlegi 1450 kilométer, és a tervek szerint 2022-ig kilencszáz kilométer hosszúságú gyorsforgalmi utat építenek meg. Ezek egy részének kivitelezése elkezdődött: letették az M44-es autópálya Tiszakürt-Kondoros közötti szakaszának alapkövét, átadták a kivitelezőnek a munkaterületet a Szolnok megközelítését szolgáló M0-Cegléd között szakaszon. Folyatódik Debrecentől az M35-ös építése.

Az említett kilencszáz kilométeres fejlesztés részeként megépül például a Hatvan-Salgótarján közötti gyorsforgalmi út, az M30 Miskolc és az országhatár közötti szakasza, az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna-Sopron között, elkészül  az R 67-es gyorsforgalmi út is az M7-es autópálya és Kaposvár között. A tervek szerint valamennyi fővállalkozói szerződést megkötnek 2018 végéig – emelte ki az államtitkár, aki azt is hozzátette, hogy jelenleg az M1 Budapest-Győr és az M7-es Budapest-Balatonvilágos közötti szakaszainak kétszer-három sávra történő bővítését tervezik, illetve pótolják a hiányzó terveket. Az ezekhez szükséges források rendelkezésre állnak, és a tervek megszületése után döntenek a kivitelezésről, annak forrásairól. (Egy tavalyi kormányhatározat szerint egyébként ezekkel a munkálatokkal 2023 márciusáig kell végezni).

Az uniós kifogások miatt leállított M4-es úttal kapcsolatban pedig azt mondta az államtitkár, hogy az eredetileg három szakaszra bontott építkezés egyik szereplőjével már megállapodtak, egy másikkal pedig egy hónapon belül megszülethet az egyesség, a középső szakasz építőjével is folynak a tárgyalások, de ennek építőjével még nem sikerült megállapodni. (Ez vélhetően a Közgép, a másik két cég pedig a Collas és a Strabag).

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Szabályozási Tudsátár

Oktatás 2020

okt2019

belso kulsonemz

Hírek hozzászólásai

  • Bravó, ez aztán az ügyfélbarát közigazgatás! Úgy látszik az ügyfél csa... Tovább...
  • Itt. Levegőnek sem néz bennünket a kormányunk. Van viszont remek ASP-n... Tovább...
  • ...szégyen, hogy kormányunk és munkáltatónk" mindenkit minimálbéren ta... Tovább...
  • A szétterülést ez ne állítja meg,hiszen a barnaövezetek is a külső rés... Tovább...
  • A térségnek az M0 nyugat bezárása fontos, ami elviszi a mai terhelő fo... Tovább...
  • ideje... Tovább...
  • Csak jelzem az Államtitkár Úrnak, hogy a kis falvakban csak az alábbi ... Tovább...
  • Normáááális???! !! Nem a bolttulajdonoso knak kellene adni a pénzt, ha... Tovább...
  • Az állam mikor emeli a saját alkalmazottai fizetését? A 2020. évi költ... Tovább...
  • Na, ez a cikk sem mond semmit, megoldásról egy szó sem, pedig ez lenne... Tovább...
  • A sertéspestis rohamosan terjed az országban, már a fél ország fertőzö... Tovább...
  • Az önkormányzati nyomorgás képlékeny, hiszen jut a köztisztviselők nek... Tovább...
  • Ha ennyire sz@r a választási "pénz", akkor nem értem, nálunk pl. miért... Tovább...
  • HÁT? Tovább...
  • Bocsi, de kiegészítem: péntek este névjegyzek zárás, ami most is kb. l... Tovább...