Hirdetés
Befuccsolt az új budapesti villamos terve
2019. november 08. péntek, 09:00

villamosNem folytatódik az Astoriát Újpalotával összekötő budapesti villamos tervezése, miután egyeztetési problémák miatt megakadt a munka.

Még 2014-ben az Astoria és Újpalota közötti villamosvonal tervezésére írt ki tendert a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

A feladat az engedélyezési és kiviteli tervek, a részletes megvalósíthatósági tanulmány, valamint a tenderdokumentáció elkészítése, az engedélyek megszerzése  volt. A közbeszerzést négy cég, a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., az UTIBER Közúti Beruházó Kft., a Trencon Cowi Tanácsadó és Tervező Kft., valamint a Közlekedés Főváros Tervező Iroda Kft. nyerte, nettó 979 millió forinttal.

Az ajánlatkérő BKK az uniós közbeszerzési közlönyben közölte, hogy a tervezési díjat - megegyezéssel - 405 millió forintra szállítják le. Az indoklásból annyi szűrhető le, hogy az üzemeltető és a kezelő szervezetek nem adtak véleményt és hozzájárulást - illetve csak részletes tették ezt - a tervekhez.

>Annak ellenére, hogy a tervek az Astoria-Újpalota vonalra szóltak, a későbbiekben már csak a Keleti pályaudvar és Újpalota közötti villamosvonalról volt szó. Az előkészítési feladatok befejezése után, 2017-ben kezdődhet meg a Keleti pályaudvart Újpalotával összekötő új, "gyorsvillamos"-vonal kivitelezése - így válaszolt a parlament honlapján Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára Tóth Csaba, az MSZP zuglói országgyűlési képviselőjének írásbeli kérdésére.

Fónagy János írása szerint az új villamosvonal a tervek szerint a Keleti pályaudvar-Thököly út- Bosnyák tér-Csömöri út-Drégelyvár utca-Nyírpalota utca útvonalon át Újpalotán a Szilas parkig halad majd Mexikói úti kiágazással.
Ezzel szemben 1917 novemberében már arról határozott a főváros, hogy nem épül meg a 4-es metró "folytatásaként" a Keleti pályaudvartól Újpalotára vezető vonal, illetve az óbudai villamos hosszabbításra a Bécsi úton.

Az Index.hu idén februárban már tényként kezelte a tervezési szerződés költségének a csökkenését és arról írt, hogy a megtakarításból a BKK a következőket finanszírozza: a Sárfű utcai villamosperon akadálymentesítését Újpalotán, illetve a Bosnyák tér, a Tisza István tér és Zugló vasútállomás környezetének forgalomtechnikai korrekcióját azzal a céllal, hogy a Thököly úton gyorsabban haladhassanak az autóbuszok.

Napi.hu

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Szabályozási Tudsátár

Oktatás 2019

okt2019

belso kulsonemz

Hírek hozzászólásai

  • Az önkormányzati nyomorgás képlékeny, hiszen jut a köztisztviselők nek... Tovább...
  • Ha ennyire sz@r a választási "pénz", akkor nem értem, nálunk pl. miért... Tovább...
  • HÁT? Tovább...
  • Bocsi, de kiegészítem: péntek este névjegyzek zárás, ami most is kb. l... Tovább...
  • Marha jó lesz, már előre érzem! Vasárnapi napon dolgozunk bruttó 35000... Tovább...
  • Ezt az önkormányzati választást is a méltatlanul alulfizetett - a bér ... Tovább...
  • Nem keserves, hanem bonyolult. Sajnos a demokrácia már csak ilyen... Tovább...
  • Emelkedtek a bérek? Érdekes én ezt nem vettem észre. Még mindig 38.650... Tovább...
  • Nevetséges. Papíron lehet emelni a garantált bérminimumig, a dolgozó e... Tovább...
  • Honnan veszik ezeket az adatokat?! A közszolgálatban dolgozó döntő töb... Tovább...
  • Szerintem mind tudjuk hol, vagyis ki(k)nél van a pénzünk. Tovább...
  • Dolgozói szegénység van már 11. éve az önkormányzatokn ál dolgozó közt... Tovább...
  • A köztisztviselők nél már 11. éve megtorpant a béremelkedés! Valahogy ... Tovább...
  • Milyen bérnövekedés? Ja persze valahol Budapesten, mert itt vidéken, p... Tovább...
  • Ami az egész dolog pikantériája, hogy a miniszteri biztos pont egy oly... Tovább...