Hirdetés
Lázár: 2022-re Magyarország lesz a régió legversenyképesebb országa
2018. február 13. kedd, 09:00

korhidA kormány 3 ezer milliárd forintos útépítési és -felújítási programjának 2022-es befejezésekor Magyarország lesz a legversenyképesebb ország a régióban, itt lesz a legtöbb autópálya és négysávos autóút, ami jelentősen bővíti az ország gazdasági lehetőségeit.

Erről Lázár János a hódmezővásárhelyi elkerülőút végcsomópontjánál épült kopáncsi körhíd terheléses próbája alkalmából tartott sajtótájékoztatón beszélt, az útépítési program kiemelt célterületének nevezte a dél-alföldi régiót. A kormány célja, hogy a 2020-as évek elejére Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze – mondta, és megemlítette, hogy emellett zajlik a Kecskemét-Békéscsaba autóút építése is.

A miniszter az egyik legfontosabb feladatnak a megyei jogú városok bekötését nevezte az autópálya-hálózatba. Mint mondta, ez a munka minden településnél elkezdődött.

Lázár János kifejtette, a közútfejlesztési program másik célkitűzése, hogy az autópályák elérjék az országhatárt, ezek a beruházások is elindultak. Magyarország legnagyobb – mintegy 300 milliárd forintos – közúti beruházása, a Kassa-Miskolc autópálya építésére kiírt közbeszerzési eljárás is zajlik már.

Hegedűs Zoltán alpolgármester közölte, a tervek szerint március 29-én átadják a forgalomnak a 47-es út 12,7 kilométeres hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszát. Az útépítés a város számára kiemelkedően fontos beruházás, hiszen naponta mintegy 18-20 ezer gépjármű halad át a településen, a 47-es főút belvárosi szakaszán keresztül. Az elkerülő út tehermentesíti a város központját, és megóvja a hódmezővásárhelyieket a környezet- és zajszennyezéstől.

Folyik az elkerülő úton a szalagkorlátok építése, az útburkolati jelek felfestése, a közlekedési táblák kihelyezése. A 12,7 kilométeres elkerülőút kétszer egy sávon épült meg, de a technikai feltételek adottak a kétszer kétsávos bővítésre.

A 27,9 milliárd forintos költségvetésű közútfejlesztési projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai források felhasználásával zajlik. A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. által alkotott konzorcium végzi.

(MTI)

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Hagyományos tanfolyamok

gyaksz

 

belso kulsonemz

Hirdetés

Hírek hozzászólásai

  • Nem értem a hozzászólásokat azelőtt nem sírt senki amikor tele voltak ... Tovább...
  • Bizony mára a vidék jövőkép nélküli, vagy már látja a sofőr nélküli tr... Tovább...
  • Valóban kettészakadt az ország, van néhány tucat város és falu ami gaz... Tovább...
  • Talán ha megélhető nyugdij lenne kb 150 ezer akkor nem kellene idős ko... Tovább...
  • Aki ezt a MOK, ASP, KCR, TSZR, ASZA, EAK stb. rendszereket kitalálta, ... Tovább...
  • Érdekes, hogy mindig az önkormányzatokn ál keresik a korrupciót, holot... Tovább...
  • Jó duma, gyártjuk a szabályzatokat, aminek semmi értelme, az ASP könyv... Tovább...
  • Nagyon jó megoldás, ha átmegyünk a LIDL-be, vagy az ALDI-ba dolgozni. ... Tovább...
  • A cikk utolsó mondata felháborít, a cikk tolbamondójának a jogállási t... Tovább...
  • Április 8-án, és előtte, különösen a kiváló választási főpróbák ideje ... Tovább...
  • Azt mondják, hogy a vidéki közalkalmazotta k fizetésemelése nem kormán... Tovább...
  • Sok hűhó semmiért. Azt csinálnak velünk amit akarnak, csak azt nem alá... Tovább...
  • Kedves korrekt!Szerint em sokan szeretnék tudni, hogy te honnan tudsz ... Tovább...
  • Béremelés vagy sztrájk? Vezetők válasszatok! Tovább...
  • Jó lenne ismerni a kormányzati szándékot.... Tovább...
Hirdetés